Táto generácia navyše vybudovala Porsche celosvetové renomé ako jedno z najspoľahlivejších áut sveta. Porsche 911 dokázalo, že supercar nemusí byť len víkendovka, ale smelo aj auto na každý deň a do každého počasia.
Prirodzená forma súhry konkávnych a konvexných tvarov, bucľatosti, vstavaných nárazníkov a širokého zadku so vstavaným pásom združených svetiel spojených v jeden celok roztancuje telo aj dušu každého milovníka áut. Nemusí to byť nevyhnutne naj fanúšik Porsche. Toto prosto oceňujú úplne všetci.
Ak je dizajn Porsche 911 nadčasový, dizajn typu 993 je božsky dokonalý. Kým predošlá generácia čerpala z Porsche 959 v oblasti techniky, štvrtá generácia 911 je touto legendou inšpirovaná aj tvarovo. A to je jeden z dôvodov, ktorý ma pred štvrťstoročím dostal a už nepustil. Samozrejme, na tieto tvary musela dozrieť aj technika a technológie. Šikmé predné blatníky so vstavanými svetlami vo veľmi nezvyčajnom uhle k vozovke bolo možné použiť len vďaka elipsoidickým reflektorom. Svetlá tohto typu okamžite získali obdiv a uznanie.
Porsche 911 993 nie je len o kráse
Typicky pre Porsche, aj na tejto generácii sa technici slušne vybúrili, v najlepšom zmysle slova. Táto generácia má obdiv aj za hliníkové šasi LSA, ktoré kombinuje ľahkú konštrukciu, stabilitu a agilitu. Až do dnešných dní je viac prvková zadná náprava z Weissachu s pasívnym účinkom samoriadenia považovaná za vrcholné dielo pre tento druh pohonu a náprav. Vďaka zmene natočenia kolies pod záťažou má Porsche 911 993 ešte lepšiu jazdnú dynamiku, presnosť, no zároveň aj pružiaci komfort.
Porsche 911 Turbo má pohon oboch náprav
V roku 1995 prišlo na svet tretie Porsche Turbo. Nebolo treba povedať viac, každý vedel, ktorá bije. B6 motor s objemom 3,6 litra vyladili na 300 kW (408 k) a zároveň mal najnižšie emisie spomedzi všetkých vtedy ponúkaných motorov výrobcu. Pre puristov vznikla aj prvá generácia modelu GT2, ktorá aj v mene nižšej hmotnosti a ešte šialenejších jazdných výkonov nemala pohon aj vpredu a motor dokázal ponúknuť až 331 kW (450 k). Tých však vzniklo len 100 kusov a dnes je fakticky nemožné akúkoľvek získať mimo aukcie a za menej ako milión eur...
Pôvodne Porsche ponúkalo 993-ku ako coupé a cabrio. V roku 1995 ponuku rozšírila tradičná Targa. Dôvod na 3-ročné oneskorenie bol pádny. Prišiel nový koncept otvorenej strechy. Na miesto manuálne odnímateľného strešného panelu tu je špeciálne elektricky ovládané veľké strešné okno, ktoré sa zasúva pod zadné okno. Dovtedy žiadne auto neponúklo tak presvetlený interiér ako práve 911 Targa 993.
Ponuka zaujímavých verzií však pokračuje ďalej. Prvýkrát ponuku rozšírili o modely Carrera 4S a o pár mesiacov neskôr aj Carrera S. Ide o hybridy, ktoré kombinovali atmosférické motory B6 s karosériou, výbavou a celým podvozkom z modelu Turbo, okrem veľkého zadného krídla. Tieto modely mali veľmi slušný úspech, pretože dali ešte viac vyniknúť unikátnym tvarom 911 993 vďaka rozšírenému zadku a rozmerným kolesám v blatníkoch.
Posledný vzducháč je zberateľský sen
Plochý 6-valec chladený vzduchom tu dosiahol svoj vrchol. Prvé verzie mali motor s objemom 3,6 litra vyladený na 200 kW (272 k). Tie používali ešte 2-ventilovú techniku. Verzie s dvoma sviečkami po roku 1995 mali 210 kW (285 k) a za príplatok boli k dispozícii aj 221 kW (300 k) verzie. Okrem automatickej prevodovky Tiptronic boli v ponuke aj modely s novou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktoré dokázali uháňať 270 km/h.
Vzduchom chladený motor zabili emisie
4. generácia Porsche 911 bola v produkcii len 5 rokov. A zároveň uzavrela éru, ktorá sa už nevráti. Vzduchom chladené motory museli ustúpiť modernejším riešeniam. Nielen prísnejším emisiám, ale aj hlukovým normám. V roku 1998 prišla 5. generácia typu 911, ktorá prelomila ohromnú morálnu bariéru a priniesla vodou chladené motory. Porsche 911 993 tak ostáva nesmrteľnou legendou, zberateľským klenotom fakticky bez ohľadu na model a ročník. A bola mimoriadne úspešná. Za 5 rokov ich vyrobili bez mála 69-tisíc, presne 68 881. A to je v prepočte na rok najviac spomedzi všetkých generácií dovtedy.