Konečne sa snáď v trilógii podarí rozlúsknuť, ktorý z troch proklamovaných kráľov hyperšportov začiatku 21. storočia je skutočný kráľ. Keď sa pred pár rokmi začínala ich výroba, žiadny z výrobcov s týmito mašinami nemal istotu, že ich predá všetky. A každý hlásal, že to ich dielo je dnes to naj na svete. Kým Porsche sebavedomo od začiatku bolo ochotné svoj premakaný hybrid požičať na test kedykoľvek a ako jediné aj verejne odhalilo najrýchlejšie kolo na Nurburgringu, McLaren i Ferrari sa rozhodli veci komplikovať. P1 svoj "lepší" čas než ktokoľvek z konkurentov doposiaľ nepotvrdil, no po čase aspoň pristúpil na požiadavky dodať P1 pre porovnávacie testy. Kravaťáci vo Ferrari asi šípili, že sú na tenúčkom ľade a tak nie len, že LaFerrari žiadnej redakcii celé roky neboli ochotní požičať, ale dokonca poslali majiteľom LaF vyhrážku. Vraj ak dajú svoje auto k dispozícii na priame porovnanie s Porsche 918 a McLaren P1, ďalšie auto im už nepredajú. Verili by ste tej drzosti?!
Priamy porovnávací test
Napriek tomu to konečne niekto dokázal! Zariadiť priamy porovnávací test medzi superstar ciest, na ktorý čakáme od roku 2013. Prítomnosť Bugatti Veyron SS a Huayra sú už len skvelý bonus. Majiteľ sa vyhrážke Ferrari asi len smeje... A my vďaka jeho odvahe takto zažijeme Vianoce predčasne. Postupne majú zverejniť ďalší a další diel, vďaka ktorému sa snáď konečne dozvieme výsledok. Kto je skutočný kráľ aktuálnych hypercars?
Z dnešného videa to nevypadne. Ale to zďakela neznamená, že by ste ho mali preskákať a preklikať tak, ako to robíte s dlhými videotestami TopSpeed.sk. :) Salomon totiž vlastní aj filmársku produkčnú firmu Helios. A tí pri tvorbe videa skutočne dokázali, že svoje remeslo poznajú viac než dobre. A vďaka ich šikovnosti a početnému množstvu kamier i slušnému strihu nám všetkým pripravili sviatok na pokračovanie.
K dokonalosti tomuto videu chýba snáď jediné: Koenigsegg Agera R alebo One:1.
Mnohí medzičasom vnímajú hypercar Bugatti Veyron ako tučné, ťažké a zastarané. No je exkluzívnejšie než LaFerrari. V taliansku totiž vyrobili 499 ks LaF, vo francúzsku vzniklo 450 Veyronov a len zlomok z nich je tu uvedený model SuperSport. Skutočne nebudem jediný, koho výsledok tejto hyper5 bitky zaujíma. Veľká škoda, že sa porovnávania nezúčastnil aj Koenigsegg s modelom Agera R alebo One:1. Myslím, že keby Christianovi chalani z Mexika istý čas pred filmovaním zavolali, iste by priniesol jedno svoje delo a rád. :)