Objem ničím nenahradíš
Motor bol uložený pod prednou kapotou a poháňal zadné kolesá. Počas výroby ho inžinieri postupne zväčšovali z pôvodného objemu 4,5 l (240 koní) až na 5,4 l (350 koní). Práve posledný menovaný motor poháňal vrcholnú verziu 928 GTS.
Toto „getéčko“ sa predávalo do roku 1995, teda celých 18 rokov. Za ten čas Porsche vyrobilo viac ako 60 000 kusov. Bezmála 4,5 metrový dlháň bol najluxusnejší model značky tej doby a v roku 1978 vyhral prestížnu anketu Európske auto roka.
Veľkolepá oslava
Porsche preto zorganizovalo „oslavu“ modelu na akcii Oldtimer Grand Prix (11.-13.8) na Nürburgringu. "Záujem o 928 medzi našimi zákazníkmi rýchlo rastie," hovorí Alexander Fabig, riaditeľ Porsche Classic. "Na Nürburgringu ho oživíme v celej jeho rozmanitosti a ponúkneme niekoľko ochutnávok z odborných znalostí, ktoré ponúkame." Organizátori prinesú niekoľko špeciálnych kusov, ktoré sa nikdy nedostali do výroby, vrátane štvordverového prototypu. Ten môžeme považovať za ideového predchodcu Panamery.
Zdroj: Porsche
Porsche 928 bolo najluxusnejším modelom značky. Ide o pravoverné Gran turismo.
Prototyp 4-dverového predchodcu dnešnej Panamery.