Nový Boxster Spyder síce pribral 40 kg oproti predošlej generácii, dostal však o 55 koní a 50 Nm viac a užívateľsky príjemnejšiu strechu.
Nové Porsche Boxster Spyder generácie 981 dostalo novú métu, ktorú bolo treba zdolať v podobe modelu Boxster GTS. Už teda nestačila iba odtučňovacia kúra, na rad musel prísť aj výraznejší nárast výkonu. Vývojový tím ho dosiahol tým najjednoduchším spôsobom a síce použitím väčšieho motora. Podobne, ako v prípade nedávno predstaveného Caymanu GT4, aj tu sa rozhodli použiť pohonnú jednotku z väčšieho Porsche 911. Konkrétne atmosferický, plochý šesťvalec objemu 3,8 litra. Jeho maximálny výkon je 276 kW (375 k) krútiaci moment vrcholí hodnotou 420 Nm. Je to o 45 koní a 50 Nm viac ako má GTS a o 55 koní viac ako má predošlá generácia. Spolu s 30 kg úsporou oproti GTS to znamená zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 s a z 0 na 200 km/h za 14,8 s. Maximálna rýchlosť Boxteru Spyder je rovných 290 km/h. Pre podporenie charakteru auta bude Boxster Spyder k dispozícii výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Boxster Spyder si zachoval manuálnu strechu.
Aj napriek tomu, že Boxster Spyder oproti predošlej generácii pribral 40 kg ( 1 275 kg vs 1 315 kg), zachoval si status najrýchlejšieho Boxstera a zároveň auta pre čistý jazdecký zážitok. Pomáha mu v tom aj tuhší podvozok, vďaka ktorému je Spyder o 20 mm nižšie ako štandardný Boxster. Spyder navyše dostal aj strmší prevod riadenia. Odlišnosti sa samozrejme nekončia iba v mechanike, rozdielny je aj dizajn. Najvýraznejšou zmenou je zadná kapota s dvoma "tunelmi" nadväzujúcimi na oblúky za hlavami cestujúcich. Svoj dizajn z predošlej generácie si zachovala aj plátená strecha. V tomto prípade je však iba jednodielna a jej schovanie trvá neporovnateľne kratšie. Už ju totiž netreba vyslovene demontovať. Odlišné oproti bežným modelom sú aj predný a zadný nárazník. Boxster Spyder si ich požičal od Caymanu GT4.
Porsche, v záujme nižšej hmotnosti, dodáva Boxster Spyder bez rádia a klimatizácie.
V interiéri na posádku čakajú škrupinové sedadlá s výrazným bočným vedením a volant s priemerom 360 mm. V duchu svojho predchodcu a v záujme udržania hmotnosti na uzde dodáva automobilka Boxster Spyder bez rádia a klimatizácie. Ak si však bez nich auto neviete predstaviť, na želanie ich bez príplatku dostanete. Za príplatok však môžete mať napríklad aj informačno komunikačný systém Porsche Communication Management (PCM). Porsche Boxster Spyder príde na trh už júli a jeho cena je pre nemecký trh stanovená na 79 945 €.
Porsche Boxster Spyder | Porsche Boxster GTS | |
Vonkajšie rozmery (d/š/v): | 4 414 mm /1 801 mm /1 262 mm | 4 404 mm /1 801 mm /1 273 mm |
Rázvor: | 2 475 mm | 2 475 mm |
Zdvihový objem : | 3 800 cm³ | 3 436 cm³ |
Počet valcov: | 6 | 6 |
Maximálny výkon: | 276 kW (375 k) pri 6 700 ot/min | 243 kW (330 k) pri 6 700 ot/min |
Maximálny krútiaci moment: | 420 Nm od 4 750 do 6 000 ot/min | 370 Nm od 4 500 do 5 800 ot/min |
Maximálna rýchlosť : | 290 km/h | 281 km/h [279 km/h] |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: | 4,5 s | 5,0 s [4,9 s] |
Spotreba mesto/mimo/mix (l/100 km): | 9,9 l/ 100 km |
9,0 l/ 100 km [8,2 l/ 100 km] |
Prevodovka: | 6-st. manuálna | 6-st manuálna [7-st PDK] |
Pohotovostná hmotnosť DIN (bez vodiča): | 1315 kg | 1 345 kg [1 375 kg] |
Objem nádrže: | 54 l | 64 l |
Objem kufra: | 280 l | 280 l |
Cena ( Euro ): | od 79 945 € (v Nemecku) |
71 258 € [74 715 €] (v Nemecku) |
Údaje v hranatých zátvorkách sú pre verziu s prevodovkou PDK.
Slovenská cena Porsche Boxster Spyder ešte nebola stanovená, preto porovnávame ceny na nemeckom trhu.
Pozrite si, pre porovnanie, proces skladania strechy v minulej generácii Boxter Spyder (987)
Zdroj: tlačová správa