Kauza Dieselgate a nová emisná norma spravila škrt cez rozpočet veľa výrobcom. Obzvlášť zážihové motory začali byť ohrozeným druhom, aspoň kým im nepridajú filter pevných častíc. Porsche však rozhodlo, že naopak vznetové motory zo svojho portfólia jednoducho vyradí, v blízkej budúcnosti zatiaľ ani neplánuje ich návrat.
Hybridná technológia u Porsche zastupuje výpadok dieselov.
Na zaplátanie diery po vznetových modeloch Porsche upriamuje pozornosť na hybridné systémy. Tretia generácia Porsche Cayenne preto prichádza s plug-in hybridnou jednotkou, ktorá kombinuje trojlitrový vidlicový zážihový šesťvalec s 250 kW (340 k) s elektromotorom (100 kW a 136 k). Spolu ponúknu systémový výkon 340 kW (462 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 700 Nm.
Hybridný Cayenne dostal kombinovaný maximálny výkon 340 kW (462 k).
Maximálna rýchlosť končí na cifre 253 km/h a automobil zrýchli na 100 km/h za rovných 5 sekúnd. Na výlučne elektrický režim dokáže prejsť v najlepších podmienkach 44 km a „rozbehnúť“ sa na 135 km/h. Kapacita akumulátora je 14,1 kWh a je samozrejme chladený kvapalinou. Štandardná nabíjačka s 3,6 kW nabije akumulátor doplna za 7,8 hodiny, silnejšia 7,2 kW nabíjačka za 2,3 hodiny. Výhodou hybridu je napríklad funkcia klimatizácie aj pri vypnutom spaľovacom motore.
S predajom hybridného Cayenne príde do ponuky aj očakávaný head-up displej.
Spolu s predajom hybridného Cayenne prichádza do ponuky aj head-up displej, ktorý doteraz v ponuke chýbal. Štart predaja naplánovali už na koniec tohto mesiaca, v Nemecku je stanovená základná cena na bezmála 90-tisíc eur (89 822 eur).
Zdroj foto: Porsche