Zatiaľ najvýkonnejší Cayenne bola verzia Turbo S E-Hybrid, ktorá s pomocou elektromotora a biturbo 4,0 V8 ponúka 500 kW (680 k). Pre vyššiu pohotovostnú hmotnosť, ktorá je na úrovni až 2,6 tony, však nie je najrýchlejším.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Titul má teraz novinka Porsche Cayenne Turbo GT. To má taktiež preplňovaný zážihový 4,0 V8, avšak bez pomoci elektromotoru zo seba dostane 471 kW (640 k) a 850 Nm. Je to síce celkovo o 29 kW (40 k) a 50 Nm menej, ako má kombinovaný výkon Turbo S E-Hybrid, avšak stačí to na zrýchlenie na 100 km/h za 3,3 sekundy (Turbo S E-Hybrid za 3,8 sekundy). Maximálna rýchlosť je o 5 km/h vyššia, Turbo GT zvládne rovných 300 km/h. Chápete? Veľké, luxusné SUV dokáže tempo, ktoré bolo ešte pred dekádou/dvoma výsostne supercar teritóriom.

Len v kupé SAC verzii

Zatiaľ je tento model dostupný len pre karosériu kupé alebo skôr SAC, ak mám byť presný. Bežný Cayenne túto verziu nedostal. Samotné Porsche ju nazýva len ako Cayenne Turbo GT bez prívlastku Coupe, ako nazýva ostatné modely s karosériou SAC.

A čo je všetko za tým, že sa môže automobilka pýšiť titulom najrýchlejšieho auta v kategórii SUV/SAC? Okrem zmien, ktoré malo konkrétne auto na trati, je tu pár zmien aj oproti bežným modelom Turbo. Napríklad znížili svetlú výšku podvozka o 17 mm, tuhosť vzduchového odpruženia naopak zvýšili o 15 %. Úpravy prebehli aj na prednej a zadnej natáčacej náprave, sériovo jazdí na 22-palcových Pirelli P Zero Corsa. Sériovo sú dostupné karbónové brzdy.

Zmeny prebehli aj na samotnom motore. Ten dostal nový kľukový hriadeľ, ojnice, piesty alebo aj modifikované rozvody. Automatická 8-stupňová prevodovka zas dostala nové vodné chladenie a Porsche tvrdí, že radí ešte rýchlejšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Exteriér dostal predný nárazník so zväčšenými chladiacimi otvormi, rozšírené blatníky či nový difúzor z karbónu v zadnej časti. V interiéri veľké zmeny neprebehli, počítajte len so 4-miestnym interiérom, športovými sedadlami a množstvom príplatkovej výbavy, ako je pre Porsche zvykom. Základná cena je nastavená na 196 078 eur na domácom nemeckom trhu.

Zdroj: Porsche