Sám mám ako majiteľ takmer veterána podobný problém. Zohnať niektoré komponenty je skoro nemožné aj v originálnom servise. Porsche Classic však na rozdiel od iných automobiliek ponúka rozsiahly program viac ako 80 tisíc rôznych dielcov pre staršie modely. Ročne pritom pridá do katalógu okolo 200 nových položiek a jednou z noviniek je horčíková kľuková skriňa.
Už žiadne „lepenie“ starých súčiastok
Tá je určená pre 911 série G a F z rokov 1968 až 1976. Je samozrejme určená pre ploché šesťvalce so zdvihovým objemom 2,0, 2,2, 2,4 a 2,7 litra. Doteraz museli majitelia riešiť rôzne úpravy zváraním či hľadaním iných použiteľných dielcov. Ani jedno z toho však nie je optimálne riešenie.
Porsche najprv dokončilo polotovary, do vývoja zapojili aj pamätníkov, ktorí vtedy pracovali vo výrobe. Digitálne spracovanie CAD umožnilo zdieľať výkresy s externými dodávateľmi. Na záver vývoja prešli súčasti motora 3D skenerom, ktorý skontroloval 1300 meracích bodov a odtiaľ putovali na skúšobnú stolicu kvôli dlhodobým záťažovým testom. Technici nezabudli skontrolovať mieru degradácie oleja a po rozobratí skontrolovali všetky vnútorné časti motora. Až následne mohli tieto dielce dostať oficiálny certifikát.
Zdroj: Porsche