Porsche intenzívne pracuje na druhej generácii typu Macan, ktorá bude čisto elektrická. Premiéru by mala mať ešte počas tohto roka. Nemecká automobilka však zatiaľ neplánuje zarezať úspešný originál, obe vozidlá má istý čas vyrábať súčasne. Napriek blížiacemu sa debutu nástupcu preto môže pri pôvodnom SUV aktuálne rozširovať ponuku.
Medzeru medzi dvojlitrovým základom a variantom Macan S vybaveným motorom V6 vypĺňa Porsche vyhotovením T, ktoré sme poznali len z modelových radov 718 a 911. Pod kapotou má nezmenený prepĺňaný štvorvalec s najvyšším výkonom 195 kW (265 k) a krútiacim momentom 400 Nm.
Na svojom mieste je sedemstupňová dvojspojková prevodovka a pohon všetkých kolies. Zrýchlenie 0-100 km/h trvá 6,2 sekundy, dôvodom zlepšenia o dve desatiny oproti klasickému štvorvalcu je sériové zahrnutie balíka Sport Chrono. Najvyššia rýchlosť je nezmenených 232 km/h. V tomto smere teda k zmenám nedošlo, ale vďaka úpravám podvozka má Macan T športovejšiu náturu.
Úpravami prešiel podvozok aj pohon
Štandardný podvozok je v rámci značky unikát, kombinuje totiž oceľové pružiny so systémom PASM. Okrem toho je znížený o 15 milimetrov. Predná náprava dostala tuhšie stabilizátory, pričom celý podvozok prešiel ladením pre agilné jazdné vlastnosti a responzívne riadenie. Z tohto dôvodu tu nie je o takmer 60 kg ťažší šesťvalec.
Zmenami prešiel systém Porsche Torque Vectoring Plus, ako aj pohon všetkých kolies. Jeho nastavenie preferuje zadnú nápravu. Na želanie možno Macan T vybaviť vzduchovým pružením, ktoré umožňuje zníženie o ďalších 10 milimetrov. To je pri štvorvalcoch novinka.
Navonok sa nová verzia vyznačuje štvoricou čiernych výfukových koncoviek, ktoré sú prevzaté z modelu S. Rovnaký zdroj majú tmavé 20-palcové kolesá. Na karosérii sú viaceré čierne detaily, ďalšie majú sivú metalízu. Svojské vyhotovenie má tiež interiér. Má bohatší štandard, okrem iného do neho spadajú vyhrievané elektrické sedadlá.
Na domácom trhu Porsche popri premiére verzie Macan T rovno spustila jej predaj. Oproti východiskovému štvorvalcu si za ňu pýta takmer presne 5-tisíc eur navyše, základná nemecká cena je 69 462 eur. Prvé kusy by sa k tamojším zákazníkom mali dostať v apríli.
Zdroj: Porsche