Farby Martini Racing dodali novému Porsche pretekársky vzhľad.
Spolupráca Martini Racing a Porsche nie je žiadnou novinkou. Ide skôr o obnovenú vec, ktorá prináša spomienku na stroje 908, 917, 935, 936 a iné. Porsche v týchto farbách vyhralo v roku 1973 Targa Florio, v roku 1976 majstrovstvá sveta športových vozidiel a nakoniec v rokoch 1976 a 1977 Le Mans.
Po novom bude automobilka spolupracovať s Martini Racing len v prípade jedného spomínaného auta. A keďže vývoj nového Porsche ide dopredu, prichádza fáza testovania. Tá nemôže prebehnúť inde ako na Nürburgringu- Nordschleife. Testovací piloti majú pred sebou ťažkú úlohu. 918 má prekonať 20,8 km okruh za menej ako 7 minút a 22 sekúnd.
Porsche 918 Spyder je už niekoľko mesiacov beznádejne vypredané. Takýto záujem je celkom dobrá príležitosť pre obnovenie starej spolupráce.
Porsche 918 Spyder chce prekonať na Nordschleife čas 7 minút a 22 sekúnd. Držíme mu prsty.
Nové Porsche 918 je hybrid. Pod kapotou má vidlicový osemvalec s objemom 4,6 litra, ktorý má výkon 420 kW (570 k). Jeden elektromotor uložil výrobca medzi spaľovací motor a prevodovku PDK. Druhý je na predných kolesách. To znamená, že celkový výkon je 567 kW (770 k) spolu so 750 Nm krútiaceho momentu. Funkcia overboost ho vytlačí až na 950 Nm. Maximálna rýchlosť je preto 325 km/h a zrýchlenie na stovku prebehne za 3 sekundy. Viac ako slušné, nie?
Čo by ste robili, keby ste 3 kusy 918 stretli na diaľnici? Povedzme si pravdu, išlo by o malý zázrak. Presne to sa stalo jednému španielovi, ktorý bol natoľko pohotový, aby ich stihol nahrať na mobil. Následne to samozrejme zavesil na Youtube.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj Porsche 918 Spyder takmer hotové a vypredané alebo Porsche 918 Spyder už usilovne testuje.