Model Mission E budete môcť aktualizovať cez internet a pravdepodobne majú prísť aj online vylepšenia výkonu. „Ešte nie je rozhodnuté, ale je možné, že dostanete viac výkonu. Napríklad ak máte 400 koní, bude možné zvýšenie na 450 koní,“ vysvetľuje Blume.
V budúcnosti prinesie aktualizácie na diaľku aj Porsche v elektromobile Mission E.
„Porsche zostáva verné svojej filozofii a ponúkne aj naďalej zákazníkom najšportovejší a technologicky najsofistikovanejší model v segmente,“ prehlásil v minulosti šéf Porsche, Oliver Blume. Ak chce byť Porsche najlepšie, musí vedieť, čo robí jeho konkurencia. Najsilnejším hráčom na poli elektromobilov je Tesla. Niet pochýb, že Porsche bude určite športovejším autom, ale z pohľadu využívania technológií je na tom americká automobilka veľmi dobre. Veď ktorá značka umožní update auta cez internet? Okrem aktualizácie infotainmentu však dokážu v Tesle na diaľku vylepšiť aj funkcie ako Autopilot a dokonca vykonať zmeny v riadiacej jednotke. Tie umožňujú zvýšiť výkon, zlepšiť akceleráciu a podobne. Z tohto hľadiska ostatné automobilky vyzerajú ako dinosaury. Zásadné zmeny softvéru neponúkajú spätne vôbec a ak áno, tak musíte ísť do servisu. Tesla z toho robí jednoduchý proces, aký poznáme z mobilov alebo z počítačov, odsúhlasíme aktualizáciu a všetko je vybavené.
Rovnakou cestou sa chce vydať aj Porsche. Model Mission E budete môcť aktualizovať cez internet a pravdepodobne majú prísť aj online vylepšenia výkonu. „Ešte nie je rozhodnuté, ale je možné, že dostanete viac výkonu. Napríklad ak máte 400 koní, bude možné zvýšenie na 450 koní,“ vysvetľuje Blume.
K dispozícii budú pravdepodobne tri výkonové verzie. Základom bude niečo okolo 400 koní. Stredná verzia dostane cca 500 koní a vrcholom bude hodnota 600 koní. Mimochodom, značka si bude elektromotory vyrábať sama v Zuffenhausene po boku spaľovacích jednotiek. Porsche nepotvrdilo, s akou kapacitou batérií počíta, ale sľubuje dojazd 500 km. Omnoho zaujímavejší je však čas nabíjania. 80 % kapacity máte doplniť za 15 minút (pomocou 150 kW nabíjačiek). To znamená zvýšenie dojazdu o 400 km za 15 minút. Dostupné bude aj bezdrôtové nabíjanie. Porsche tvrdí, že ich nabíjaciu infraštruktúru budú môcť používať aj majitelia Tesiel. Zatiaľ nie je jasné, či k rovnakému krok pristúpi aj Tesla.
Produkčné auto by malo dostať natáčajúcu zadnú nápravu a tourqe vectoring, ktorý je vďaka elektromotorom ľahko realizovateľný. Aj vďaka tomu by mal elektrický sedan obkrúžiť Nurburgring pod 8 minút. Áno, toto má byť elektro auto, ktoré sa neprehrieva.
Porsche začne s testami prototypov údajne už počas tohto leta. Produkčný model by sme mali vidieť v roku 2019. Následne plánujú ročne predávať 20 000 vozidiel Mission E. Následne má platformu využiť aj Bentley pre super luxusný elektromobil.
Zdroj: autoexpress