Ľahká váha v rakúskych Alpách
Predstavujú 5 unikátnych a mimoriadne raritných kúskov. 5. miesto obsadila 911 Carrera RS Sport r. 1973 s 975 kg a 210-koňovým vzduchom chladeným motorom 2,7 l pod zadnou kapotou s „ducktailom“. Carrera RS čias minulých je pre mňa osobne jedným z najikonickejších Porsche. Vo verzii Sport je mimoriadne ľahká.
Na štvrtom mieste je Porsche 906 Carrera 6. Pretekárske auto, ktoré mohlo jazdiť v bežnej premávke, z roku 1966. Laminátová karoséria v spolupráci s 2,0 l boxerom v strede navážila iba 675 kg.
Prvý víťaz Porsche v Le Mans je 356 SL. Uhladené telo vyrobili z hliníka a pod kapotou je motor s výkonom 70 koní. Smiešna hodnota? Pre rok 1951 v spolupráci s hmotnosťou len 640 kg išlo o pretekársky stroj. Je na 3. mieste rebríčka najľahších Porsche všetkých čias.
Prichádzame k otvoreným autám, ktoré sú podstatne ľahšie. Na druhom mieste je Porsche 718 Formel 2 z roku 1959. Hmotnosť? Len 456 kg. Pridajte k tomu 1,5 litrový DOHC motor s litrovým výkonom 100 koní (spolu 150 koní) a viete si predstaviť zážitky za volantom pretekárov. Navyše, s vetrom vo vlasoch.
Čo si nebudeme vedieť predstaviť, je jazda na Porsche 909 Bergspyder. Plochý osemvalec boxer dával 275 koní pri hmotnosti... podržte sa... 384 kg! To je unikátna hodnota a po zamyslení pôsobí až hrozivo. Ten, kto ho v minulosti krotil, bol právom Pán šofér. Je to najľahšie Porsche všetkých čias.
Zdroj a foto: Porsche