Malá Panamera pravdepodobne elektrickú verziu nedostane. Dôvodom je výdrž batérií.
Informácie o odmietnutí elektromobilu prezentoval Wolfgang Hatz, šéf výskumu a vývoja Porsche. Malá Panamera by mala odoberať zákazníkov vrcholným verziám BMW radu 5 alebo Audi A6. Porsche mu pod kapotu dodá 4 a 6 valcové motory. Tesla Model S podľa neho nedokáže jazdiť dlhšiu dobu na plný výkon bez toho, aby jej nedošla energia, prípadne sa jej neznížil výkon.
Zaujímavo ale však vyznieva dôvod, prečo Porsche nechce čisto elektrický model. Hatz povedal: „Sme firma vyrábajúce športové autá, a to so sebou prináša isté očakávania.“ S týmto tvrdením môžeme len súhlasiť. Áno, Porsche má na svojom konte niekoľko vynikajúcich športových áut. A tento fakt vytvára isté očakávania. Už v minulosti sa však niekoľkokrát stalo, že dané predpoklady naplnené neboli. Ide napríklad o typy Macan alebo Cayenne. Tieto autá rozhodne nepatria k športovým vozidlám aj keď v označení SUV „s“ znamená sport.
Porsche chce svojim modelovým portfóliom naplniť očakávania svojich zákazníkov. Elektrické vozidlo by bolo výrazne obmedzené svojimi batériami a jeho potenciál by sme mohli využívať len v rámci obmedzenej kapacity.
Každý si môže hovoriť čo chce, no toto rozhodne nie je športové auto v pravom slova zmysle.
Porsche od športového auta, ktoré bude konkurovať nabúchaným verziám z Mníchova a Ingolstadtu pravdepodobne očakáva nielen vysoký výkon a dobré jazdné vlastnosti, ale aj schopnosť jazdiť vysokými rýchlosťami počas dlhšieho časového úseku. A teda prekážkou k výrobe elektrického Porsche je fakt, že aktuálne nie je možné po technickej stránke splniť všetky požiadavky výrobcu. Tento problém však môže vyriešiť plug-in hybrid, ktorý by dokázal splniť očakávania po každej stránke.
Do úvahy prichádza ešte jedna situácia, že tento oficiálny dôvod sa nemusí zhodovať so skutočnými pohnútkami. To sa však my tak skoro nedozvieme.
Zdroj: autocar.co.uk
Prečítajte si aj: Porscheho prvé auto bol elektromobil