Poďme však pekne poporiadku. Porsche nedávno odhalilo, že pracuje na úplne novom päťdverovom aute, ktoré sa má zaradiť v hierarchii značky pod Panameru. Stuttgartský výrobca chce ním konkurovať autám ako BMW radu 5 a Mercedes triedy E. Nový typ dostane pod prednú kapotu spaľovacie motory, ktoré prídu so štyrmi alebo šiestimi valcami. Ale pozor, Porsche plánuje aj plne elektrickú verziu, s ktorou má v pláne konkurovať Tesle a jej modelu S. A to nie len v oblasti výkonu ale aj v dojazde, Tesla by teda konečne mala dostať obstojnú konkurenciu. Dizajn sa má inšpirovať konceptom Panamera Sport Turismo z roku 2012. Samozrejme projekt je ešte len v počiatočných štádiách vývoju a dnes ešte nevieme veľa podrobných informácií. Zatiaľ sa vie len to, že auto má využívať veľké množstvo ľahkej vysokopevnostnej ocele a hliníka. Základ vozidla bude stáť na druhej generácií platformy MSB. Keďže auto bude menšie ako súčasná Panamera a bude využívať ľahké materiály má podliezť hmotnosť Modelu S, ktorého pohotovostná hmotnosť je 2190 Kg.
Koncept Panamera Sport Turismo z roku 2012
O pohon sa má starať synchrónny elektromotor. Tento druh motora používa aj Tesla Motors. Je veľmi pravdepodobné, že ponúkne podobný výkon ako konkurencia, teda očakávame hodnoty na úrovni 310 kW (421 koní) a 600 NM. Otázka je, že či jej budú takéto výkony na Teslu stačiť, tá medzičasom totiž zvýšila výkon najsilnejšieho motora na 350 kW. Elektrický motor bude s veľkou pravdepodobnosťou poháňaný z lithium-ionovej batérie. Tá je vyvíjaná v spolupráci s Audi, ktoré pracuje na svojom prvom elektrickom vozidle R8 e-Tron. Batéria má autu zaručiť dojazd vyšší ako 400 km.
Nový 5-dverový typ ale nebude prvý elektromobil postavený pod strechou Porsche. Pred troma rokmi predstavili totiž funkčný prototyp elektrického Boxstera druhej generácie. K dispozícii bol s pohonom predných alebo všetkých kolies. Maximálny dojazd bol však len skromných 170 km a v sériovej podobe sme ho nikdy nevideli.
A prečo si myslíme, že Porsche bude lepšia než Tesla? Pretože Tesla je americká automobilka a nároky zámorskej klientely sú často krát na nižšej úrovni, než tu v Európe. Najviditeľnejšie je to v interiéri napr. neprémiové spracovanie detailov a nižšia kvalita materiálov na niektorých miestach. Kto pozná spracovanie interiérov v Porsche tak vie, že je na úplne inej úrovni. Za druhé sú to jazdné vlastnosti. Nie že by Tesla jazdila zle, ale Porsche bude hrať na športovejšiu nôtu. Určite jej pritom pomôže proklamované zníženie hmotnosti oproti Modelu S a bohaté skúseností s ladením športových automobilov.
Zdroj: autocar.co.uk