Konkurent Tesly Model S, aj cenovo
V prvom rade, základná cena Mission E bude okolo 75 - 80-tisíc dolárov. Chcú ním konkurovať Tesle Model S a hovoria o cene blízkej Cayennu a Panamere. A prečo základná cena? Podľa Automobile, Porsche zvažuje až tri výkonové varianty s klasickými „odznakmi“ ako S, GTS atď. Spektrum celkového výkonu má zahŕňať 300, 400 a 500 kW variant (402, 536, 670 koní). Štandardom bude pohon všetkých štyroch kolies, neskôr môže prísť „základ“ v podobe zadokolky. Elektromotor, ktorý bude poháňať prednú nápravu, má mať 160 kW (215 koní), ten „zadný“ podľa verzie od 240 kW (322 koní) po 320 kW (429 koní). Výkon motora podporí dvojstupňová prevodovka a opciou bude aj zadný diferenciál s obmedzenou svornosťou. Stovku má najsilnejšia verzia zvládnuť za 3,5 s a maximálka dosiahne 250 km/h. Konštrukcia chladenia a celková architektúra elektromotorov a batérií zabezpečí dobré chladenie systému a Porsche hovorí o dlhodobom výkone, aj pri dlhej diaľničnej jazde. Praktický dojazd má byť na úrovni 300 míľ (480 km).
Priestorová ponuka podobná Panamere
Aj keď bude Mission E menší ako luxusná Panamera, priestorová ponuka má byť rovnaká. Pre Automobile hovorí Stefan Weckbach, šéf projektu: „Produkčná verzia bude prakticky sedanom C-segmentu s interiérom veľkosti D–segmentu. Vizuálne kombinuje tóny 911-ky so sviežimi proporciami a veľmi dobrým využitím priestoru. Napriek tomu, že je kompaktnejší ako Panamera.“ Platforma rýdzich elektromobilov ponúka lepšie využitie priestoru a voľnejšiu ruku pri návrhu architektúry interiéru.
Čo poviete na Mission E? Aj keď je stále v pozícii konceptu, Porsche hovorí o finálnej fáze vývoja. Podkúri poriadne Tesle Model S?