Porsche hovorí o najvýkonnejšom sériovom roadsteri všetkých čias, extrémnej ovládateľnosti i agilite a odľahčenej, manuálne ovládanej skladacej streche. Nás ale zaujala skôr poznámka o „nefiltrovanom zvukovom zážitku“, keďže v tomto aute máte priamo za hlavami motor z Porsche 911 GT3.

Ide samozrejme o boxer, má objem 4,0 litra a je schopný nechať sa vytočiť k hranici 9000 otáčok za minútu. Pohonná jednotka produkuje rovných 500 koní a má maximálny krútiaci moment 450 newtonmetrov.

Jedinou voľbou je sedemstupňové dvojspojkové PDK, s ktorým novinka zrýchli z miesta na stovku za 3,4 sekundy, dvojnásobok zvládne za 10,9 sekundy a dokáže sa rozbehnúť až na 308 kilometrov za hodinu.

Auto má skvelú dynamiku aj vďaka nízkej pohotovostnej hmotnosti len 1410 kg, čo je o 40 kg menej v porovnaní so slabším Spyderom bez prípony RS a je dokonca o 5 kg ľahšie i oproti Porsche Cayman GT4 RS. Redukcii váhy prispela nielen skromná strecha, ktorá má s kompletnou mechanikou len 18,3 kg (o 16,5 kg menej ako Boxster), ale tiež predná kapota vyrobená z uhlíkového kompozitu.

Spyder RS dostal podvozok z Caymanu GT4 RS, čo znamená o 30 mm znížený podvozok, adaptívne tlmiče, mechanický samosvorný diferenciál, robustnejšie poloosi a 20-palcové kované disky. Porsche navyše sľubuje možnosť individuálneho nastavenia výšky podvozka, stabilizátorov a odklonu kolies.

V interiéri potom nájdete ľahké karbónové sedadlá čalúnené kombináciou koža/Race-Tex a nechýba tiež možnosť objednať si tradičný paket Weissach, ktorý obsahuje horčíkové kované disky a titánové výfukové koncovky. Slovenskú cenu Porsche 718 Spyder RS v tejto chvíli ešte nepoznáme, ale v Nemecku sa bude predávať za 155 575 eur, čo je skoro o 55 300 eur viac v porovnaní so štandardným Spyderom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov

zdroj: Porsche