Pokiaľ ide o takzvanú personalizáciu nových áut, Porsche je u zákazníkov zapísané ako pomerne ústretová značka. Napríklad v programe Paint to Sample totiž ponúka viac ako 170 rôznych farieb, to ale neznamená, že musí ísť o konečný počet. Práve zo základného zoznamu si nevedel vybrať ani spomínaný Michael Essmann, ktorý sa v roku 1992 rozhodol, že jeho nové Porsche 911 Carrera RS 3.6 (964) musí byť v zelenej, pripomínajúcej firemnú farbu jeho podniku.
Pretože sa mu darilo, v rovnakom odtieni si neskôr objednal Porsche 911 GT3 RS 4.0 (997) a aktuálne nechal do identickej farby obliecť aj najnovšiu deväťsto-jedenástku GT3 Touring. Odmena od automobilky za jeho lojalitu môže niekomu pripadať malicherná, ale ruku na srdce... Nepotešilo by vás, ak by vaša milovaná značka pomenovala po vás farbu aj preto, že patríte k jej významným a váženým zákazníkom?
Počkáte si aj rok a výsledok nie je istý
Proces prípravy jedinečného laku začína tým, že predajca pošle do Porsche zákazníkom vybranú, respektíve skôr vymyslenú vzorku farby. Tam prejde analýzou, posúdi sa možnosť realizácie a následne je nový odtieť buď schválený alebo zamietnutý. Celý proces môže trvať až rok a aj v prípade negatívneho výsledku vám automobilka preplatí náklady spojené s preverovaním.
Zelená Michaela Essmanna samozrejme nebude dostupná len pre Porsche 911. Čoskoro bude tento odtieň dostupný aj pre modely 718 Cayman a Boxster a tiež pre elektrický Taycan. Len dodáme, že pri výrobe tejto farby musia zamestnanci automobilky v správnom pomere namiešať viac ako 100 rôznych prísad.
Zdroj: Porsche