Automobilka Porsche zverejnila svoje hospodárske výsledky za rok 2019. Z nich vyplýva, že sa fabrike mimoriadne darilo. Predala 280 000 áut, čo predstavuje až 10 % nárast predajov. Odrazilo sa to však aj v ekonomických ukazovateľoch, tržby narástli o 11 % a hospodársky výsledok poskočil na 4,4 mld. eur. Po započítaní mimoriadnych položiek skončilo automobilka Porsche za rok 2019 s prevádzkovým ziskom 3,86 mld. eur. a rentabilitou tržieb 13,5 %. „Rok 2019 bol pre nás rokom nových rekordných hodnôt tržieb aj zisku,“ zhodnotil výsledky Oliver Blume, predseda predstavenstva Porsche AG. „Je to aj výsledok našich správnych rozhodnutí a zásluha atraktívnej modelovej ponuky zahŕňajúcej benzínové, plug-in hybridné a elektrické autá,“ pokračuje Blume.
Porsche elektrifikuje aj modely so spaľovacími motormi. Musí, inak to nejde. Príkladom je SUV Cayenne Turbo S E-Hybrid.
Potiahol Cayenne aj Macan
„Na náraste zisku sa podieľa predovšetkým výrazne zlepšenie počtu predaných áut a pozitívny vývoj našich ďalších podnikateľských aktivít,“ hovorí Lutz Meschke z predstavenstva Porsche AG zodpovedný za IT a peniaze spoločnosti. Podľa neho opäť prekročili strategické ciele a aj napriek rastu fixných nákladov spojených s rastom výroby dosahovali pozitívne výsledky. Poďakovať za to môžu najmä SUV Cayenne, ktorého počty predaných kusov medziročne narástli až o 29 %, na celkových 92 055 áut. O 16 % poskočil aj Macan, z neho sa predalo dokonca až 99 944 kusov. Len pre úplnosť, Európa odobrala takmer 89 000 nových áut, do Číny smerovalo 86 752 Porsche a zákazníci v USA kúpili 61 568 kusov. Porsche sa stalo najlepšie rastúcou európskou automobilkou roka 2019.
Elektrický Taycan bol pre Porsche našťastie úspechom. Aj preto má už pripravenú aj jeho druhú karosársku verziu - Cross Turismo.
Taycan bol úspechom
Porsche si môže vydýchnuť, jeho prvý plnohodnotný elektromobil prijali zákazníci lepšie, než sa čakalo. Pred premiérou mala automobilka 30 000 záväzných objednávok, z toho polovica ľudí už podpísala aj kúpne zmluvy. Znova sa potvrdilo, že dobre urobený marketing je základ, Taycan tak zabodoval v Európe, USA aj v Ázii. Automobilka sa preto rozhodla postaviť a poslať do výroby aj jeho druhú karosársku verziu. Tentoraz to bude zvýšené kombi Cross Turismo. „Sme presvedčení, že vysoký dopyt po modeli Taycan bude pokračovať aj v roku 2020,“ hovorí Oliver Blume.
Ešte pred uvedením auta na trh, podpísalo na elektrický Taycan 30 000 záujemcov záväznú objednávku. Polovica z nich už podpísala aj kúpnu zmluvu.
Pokračujeme aj napriek koronavírusu
Vedenie automobilky si uvedomuje zložitosť a nevyspytateľnosť situácie, v akej sa momentálne svetová ekonomika nachádza. Napriek tomu má pripravený scenár na značné investície do elektromobility a rozvoja modelového portfólia aj v čase zúriacej pandémie. „V nasledujúcich mesiacoch bude čeliť náročnému obdobiu, napriek tomu máme v pláne dosiahnuť ďalší strategický cieľ, ktorým je 15 % rentabilita tržieb. Tú dosiahneme zvýšením efektivity a investovaním do ziskových oblastí našich podnikateľských aktivít,“ komentoval súčasnú situáciu Lutz Meschke.