Výsledkom je čas 7:24,172 minúty, ktorý na trati s dĺžkou 20,832 km dosiahol továrenský testovací pilot Lars Kern. Porsche hovorí, že vďaka tomu je ich Panamera Turbo S E-Hybrid najrýchlejším luxusným sedanom so spaľovacím motorom. A áno, písali sme o tom začiatkom týždňa, len sme v tej chvíli netušili, s akou technikou sa to Nemcom podarilo.

V tejto chvíli sú detaily známe. Nový plug-in hybrid má pod kapotou biturbo V8 s výkonom 599 koní (a 800 Nm), ktorému asistuje prídavný elektromotor naladený na 190 koní (plus 450 Nm). Automobilka uvádza pre nové PHEV systémových 782 koní a rovných 1000 newtonmetrov, čo je o 102 koní a 70 Nm viac v porovnaní s Turbom E-Hybrid, teda verzie bez písmena „S“.

Panamera Turbo S E-Hybrid dokáže aj v značnej pohotovostnej hmotnosti 2440 kg zrýchliť z miesta na stovku (s paketom Sport Chrono) za 2,9 sekundy a dvojnásobné tempo zvládne za 9,9 sekundy. Maximálnu rýchlosť má až 325 kilometrov za hodinu.

Auto využíva väčšiu prídavnú trakčnú batériu s kapacitou 25,9 kilowatthodiny, pričom využiteľných je 21,8 kWh. S integrovanou 11-kilowattovou nabíjačkou vám nabíjanie bude trvať 2 hodiny 39 minút. Porsche hovorí, že vám akumulátor v čisto elektrickom režime vydrží v závislosti na podmienkach a výbave auta 78 až 84 kilometrov, v meste potom 80 až 88 km.

Ak si na elektrifikáciu naopak nepotrpíte a dávate prednosť ľahším rýchlym limuzínam, mohla by vás osloviť nová Panamera GTS. Medzi prednými kolesami má ten istý motor 4.0 V8, ale produkuje 500 koní a 660 newtonmetrov.

Napriek výrazne nižším výkonom dokáže aj táto verzia zrýchliť z miesta na stovku za 3,8 sekundy a rozbehnúť sa na 308 kilometrov za hodinu, pretože okrem iného má až o 300 kg nižšiu pohotovostnú hmotnosť (konkrétne 2140 kg).

Panamera GTS má v sériovej výbave hlučnejší výfukový systém, inak kalibrované tlmiče s infividuálne nastaviteľnou kompresiou i odskokom, hrubšie stabilizátory, elektronickú uzávierku diferenciálu, o 10 mm znížený podvozok, ale tiež zatmavené svetlá, 21-palcové disky z modelu Turbo S, audiosystém Bose či paket Sport Chrono.

Ceny? V Nemecku bude Panamera Turbo S E-Hybrid dostupná za 229 400 eur, GTS vás vyjde na 165 300 eur. Obe autá budú na trhu dostupné od tejto jesene.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Porsche