Výsledkom je čas 7:24,172 minúty, ktorý na trati s dĺžkou 20,832 km dosiahol továrenský testovací pilot Lars Kern. Porsche hovorí, že vďaka tomu je ich Panamera Turbo S E-Hybrid najrýchlejším luxusným sedanom so spaľovacím motorom. A áno, písali sme o tom začiatkom týždňa, len sme v tej chvíli netušili, s akou technikou sa to Nemcom podarilo.
V tejto chvíli sú detaily známe. Nový plug-in hybrid má pod kapotou biturbo V8 s výkonom 599 koní (a 800 Nm), ktorému asistuje prídavný elektromotor naladený na 190 koní (plus 450 Nm). Automobilka uvádza pre nové PHEV systémových 782 koní a rovných 1000 newtonmetrov, čo je o 102 koní a 70 Nm viac v porovnaní s Turbom E-Hybrid, teda verzie bez písmena „S“.
Panamera Turbo S E-Hybrid dokáže aj v značnej pohotovostnej hmotnosti 2440 kg zrýchliť z miesta na stovku (s paketom Sport Chrono) za 2,9 sekundy a dvojnásobné tempo zvládne za 9,9 sekundy. Maximálnu rýchlosť má až 325 kilometrov za hodinu.
Auto využíva väčšiu prídavnú trakčnú batériu s kapacitou 25,9 kilowatthodiny, pričom využiteľných je 21,8 kWh. S integrovanou 11-kilowattovou nabíjačkou vám nabíjanie bude trvať 2 hodiny 39 minút. Porsche hovorí, že vám akumulátor v čisto elektrickom režime vydrží v závislosti na podmienkach a výbave auta 78 až 84 kilometrov, v meste potom 80 až 88 km.
Ak si na elektrifikáciu naopak nepotrpíte a dávate prednosť ľahším rýchlym limuzínam, mohla by vás osloviť nová Panamera GTS. Medzi prednými kolesami má ten istý motor 4.0 V8, ale produkuje 500 koní a 660 newtonmetrov.
Napriek výrazne nižším výkonom dokáže aj táto verzia zrýchliť z miesta na stovku za 3,8 sekundy a rozbehnúť sa na 308 kilometrov za hodinu, pretože okrem iného má až o 300 kg nižšiu pohotovostnú hmotnosť (konkrétne 2140 kg).
Panamera GTS má v sériovej výbave hlučnejší výfukový systém, inak kalibrované tlmiče s infividuálne nastaviteľnou kompresiou i odskokom, hrubšie stabilizátory, elektronickú uzávierku diferenciálu, o 10 mm znížený podvozok, ale tiež zatmavené svetlá, 21-palcové disky z modelu Turbo S, audiosystém Bose či paket Sport Chrono.
Ceny? V Nemecku bude Panamera Turbo S E-Hybrid dostupná za 229 400 eur, GTS vás vyjde na 165 300 eur. Obe autá budú na trhu dostupné od tejto jesene.
zdroj: Porsche