Porsche vyrobí 918 kusov tohto hybridu.
Porsche 918 Spyder má pod kapotou 4,6 litrový osemvalec. Jeho výkon je 447 kW (608 k) pri 8600 otáčkach. V pretočte to znamená 97 kW (132 k) na jeden liter objemu. Spolu s ním roztáča zadné kolesá elektromotor s výkonom 115 kW (156 k). Na prednej náprave pracuje 95 kW (129 k) elektromotor. Celkový výkon predstavuje 652 kW (887 k).
Porsche má však veľký problém s hmotnosťou. 918 Spyder váži 1700 kilogramov a to je jednoducho priveľa. Paket Weissach dokáže váhu stlačiť o 50 kg nižšie, no aj to je málo. McLaren P1 je ľahší o 300 kg a Ferrari LaFerrari váži menej dokonca o 445 kg (bez náplní).
Porsche podcenilo svoju konkurenciu. 918 Spyder sa pôvodne výkonnostne na svojich konkurentov vôbec nechytala. Teraz je náskok Ferrari a McLarenu menší, no ešte ostal. LaFerrari má 963 koní a McLaren P1 916 koní.
918 Spyder posiela výkon na všetky štyri kolesá. Ako som už spomenul, predné kolesá bude roztáčať len slabší z dvojice elektromotorov. Porsche dokáže akcelerovať na 100 km/h za 2,8 sekundy, čo je v podstate zhodné s konkurenciou. Zaostáva však pri šprinte na 200 km/h. Ferrari a McLaren to zvládnu za 7 sekúnd, 918 na dvestovku potrebuje 7,9 sekundy. Porsche uvádza maximálku „viac ako 240 km/h“.
Porsche vyrobí 918 kusov tohto superauta. Šťastní majitelia ich dostanú do konca tohto roka. Každý z nich musel za toto privilégium zaplatiť približne 655 000 €.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Porsche bude tento rok oslavovať 50 rokov typu 911