Novinka nadväzuje na koncept Mission E Cross Turismo, ide tak o zvýšené kombi s „oplastovanými“ prahmi a podbehmi. Do série však pribudli 2 dôležité novinky, pohon všetkých kolies a vzduchový podvozok. Elektromobil si to tak bez problémov nasmeruje aj do ľahšieho terénu alebo na nespevnenú cestu.
Zväčšený je aj priestor pre batožinu, po sklopení zadných sedadiel môže mať objem až 1 171 litrov. Pre nadšencov jazdy mimo spevnených ciest je tu paket Off-road Design. Ten zvýši svetlú výšku o 30 mm a prinesie niektoré vylepšenia na ochranu karosérie. Voči bežnému taycanu je však už aj sériový Taycan Cross Turismo vyššie o 30 mm. S týmto paketom tak môžete skutočne vyraziť na vyjazdené prašné cesty bez obavy, že „chytíte“ podvozkové diely.
Len s pohonom oboch náprav
Keďže, ako som spomenul, Taycan Cross Turismo je v sérii štvorkolka, má elektromotory vždy 2. Jeden na prednej a druhý na zadnej náprave. V sérii je tiež akumulátor s kapacitou 93,4 kWh. K dispozícii sú 4 verzie. Základný taycan 4 Cross Turismo má 280 kW (380 k), s overboostom až 350 kW (476 k). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 5,1 sekundy a dojazd podľa WLTP je od 389 do 456 km.
Druhou verziou je 4S Cross Turismo s 360 kW (490 k), respektíve s overboostom 420 kW (571 k). Zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 4,1 sekundy a dojazd sa len nepatrne zníži na 388 až 452 km. Vyššie stojí Turbo Cross Turismo s 460 kW (625 k), v overboost režime s 500 kW (680 k). zrýchlenie na 100 km/h prebehne za 3,3 sekundy a dojazd bude od 395 do 452 km.
Najvýkonnejšou verziou bude Turbo S Cross Turismo s 460 kW (625 k) a s overboostom až 560 kW (761 k). Na 100 km/h zrýchli za 2,9 sekundy a dojazd bude od 388 do 419 km. Kto by mal o novinku záujem, k dispozícii bude od leta 2021. Podľa správy má model začínať na nemeckom trhu od 93 635 eur.
Zdroj: Porsche