Celý svet momentálne (a právom) vzdychá nad parametrami nového Caymanu GT4 RS, ktorý má svetovú výstavnú premiéru na autosalóne v Los Angeles. Nie je to však jediná novinka, ktorú Porsche vystavuje. Tou druhou je práve nový Taycan GTS.
Jeho štandardný výkon je 380 kW (517 koní), v režime overboost ale dáva (440 kW) 598 koní a 850 newtonmetrov. S týmto potenciálom je schopný zvládnuť šprint z nuly na 100 kilometrov za hodinu za 3,7 sekundy a jeho maximálka je obmedzená na 250 km/h.
Dojazd cez 500 km podľa WLTP
Celková kapacita akumulátorov tohto modelu je 93,4 kWh, pričom využiteľných je 83,7 kWh. Batérie môžete vďaka 800-voltovej architektúre nabíjať výkonom 270 kW a vďaka tomu budete z 5 na 80 percentách za necelých 23 minút. S nabíjačkou schopnou dodávať 11 kW však počítajte s plným nabitím od nuly do sto percent za 9 hodín a 22-kilowattová to zvládne za 5 hodín.
Pokiaľ ide o dojazd, Porsche udáva priemernú spotrebu 25,9 kW a podľa podmienok auto zvládne 439 až 504 kilometrov. Podľa výrobcu je to vôbec prvýkrát, čo Taycan prekročil (teda aspoň metodiky WLTP) hranicu 500 km.
Sériovo už model GTS ponúka vzduchové pruženie so špecifickým naladením, za príplatok je dostupné aj natáčanie zadnej nápravy. Taycan GTS má tiež k dispozícii zaujímavú výbavu v podobe panoramatickej strechy s kontrolou priepustnosti slnečného svitu. Podľa dopadu slnečných lúčov tak máte sklenenú časť strechy buď úplne priehladnu, alebo matnú. To zmenšuje prehrievanie interiéru a zvyšuje komfort posádky. Táto položka vás pritom bude stáť 1606 eur.
Príplatková sklenená strecha, ktorá mení svoju priepustnosť svetla podľa slnečných lúčov.
Nová verzia Sport Turismo
Spolu s GTS verziou nám Porsche predstavilo aj ďalší variant v podobe GTS Sport Turismo. Nejde o nič iné, ako o karosársku verziu Cross Turismo, avšak bez exteriérových doplnkov v podobe nelakovaných prahov či lemov. Základné Porsche Taycan GTS začína v Nemecku na čiastke 131 834 eur, verzia Sport Turismo stojí 132 786 eur.
zdroj: Porsche