Porsche Taycan sa na americkom trhu ani poriadne nezohrialo a už musí čeliť mediálne prepieranému problému. Americká environmentálna agentúra EPA totiž elektromobilu Taycan namerala v oficiálnom meracom cykle menší dojazd, než pôvodne uvádzala samotná automobilka. Tá sa pri verzii s akumulátorom s kapacitou 93,4 kWh hrdila dojazdom 443 km (podľa normy WLTP dokonca 463 km), EPA však svojimi meraniami zistila, že realita za proklamovanými údajmi výrazne zaostáva.
Aj s oficiálnou pečiatkou
To, čo namerala EPA, by nebol až taký problém, keby to nebola vrcholná environmentálna organizácia zastrešujúca všetko, čo sa okolo ekológie v USA len mihne. Údaje zistené podľa presných procedúr agentúry EPA tak musia uvádzať všetci výrobcovia elektromobilov vo svojich cenníkoch, tabuľkách, technických údajoch a vôbec vo všetkých propozíciách určených k autu. Porsche preto musí k Taycanu v USA uvádzať oficiálny dojazd 323 km (po prepočte z míľ), ktorý je výsledkom certifikovaných meraní EPA. A to je problém. Auto za 185 000 USD sa tak razom v porovnávacích tabuľkách ocitá hlboko v poli bežných elektromobilov a pred ním sa s odstupom ukazujú Tesla S, Jaguar i-Pace aj Audi e-tron. A nie sú sami, väčší dojazd ponúkne aj Nissan Leaf, či Chevrolet Bolt. Tie síce superšport z Nemecka nehrozia výkonmi, no svojou dostupnosťou a nižšou cenou ho výrazne prekonávajú.
Porsche sa bráni, aj keď neskoro
Na hodnotenie agentúry EPA zareagovala aj samotná automobilka Porsche. Podľa jej predstaviteľov vykonávali testy dojazdu aj v USA, americké testy AMCI dokonca údajne robili špeciálne kvôli výrazným odlišnostiam v hodnotení dojazdu podľa americkej a európskej legislatívy. V konečnom dôsledku jej to však nepomôže, dojazd zistený agentúrou EPA je oficiálny a v USA jediný platný.