Každopádne, je tu 3. generácia typu Boxster. Je krajšia než by som si predstavoval. Porsche je v dizajne skôr konzervatívne a až príliš hľadí na tradíciu. Výčitky v tomto duchu sa nesú celým svetom, ale kým sa tieto skvelé športiaky predávajú stále viac, páni v Štutgarte toto meniť nemusia. Presnejšie nemenili. Už druhý Boxster, typ 987 sa mi páčil podstatne viac, než pôvodný kus z 90. rokov. Ale toto je skoková zmena. Opravte ma, ak som sa nechal uniesť, ale ja tu na miestach vidím talianske prvky tvarovania. Má ešte kratšie previsy, značne dopredu posunuté čelné sklo, plochejšiu projekciu a krásne detaily, ako predné i zadné svetlá, ktoré prechádzajú do decentného spojlera. Auto ponúka viac miesta vnútri, a tvarovanie stredovej konzoly preberá z legendárnej Carrera GT.
Je už len otázkou času kedy príde nový Cayman, ktorý sa v súčasnej generácií považuje za jedno z najlepších športových aut na zemi.
2012 Porsche Boxster
Aj konštrukčne sú zmeny na tomto kúsku tak veľké ako nikdy doteraz. Novinka je podstatne ľahšia (o koľko presne ešte neprezradili), výkonnejšia a nepochybne má ešte lepšie jazdné vlastnosti. Stojí na úplne novom ľahkom šasi, má komplexne prepracované zavesenie kolies, väčší rozchod, väčšie kolesá... to všetko musí posunúť schopnosti športiaku s motorom uprostred do nových úrovní. Tie zabezpečí aj sériovo ponúkaný Porsche Torque Vectoring diferential (PTV) s mechanickým samosvorom.
Interiér 2012 Porsche Boxster
Po osobných skúsenostiach TopSpeed.sk jazda Porsche Boxster S 2. generácie som ochotný tvrdiť, že legendárna 911 bude mať vo vlastných radoch znova vážneho konkurenta. Aj keď sa potvrdzuje, že klienti pre Boxster/Cayman a 911 sú dosť odlišné typy a Porsche sa o kanibalizmus neobáva.
Súčasne so základným modelom predstavilo Porsche aj ostrejší model S. Ten sa na pohľad líši rozmermi a dizajnom kolies a koncovkou výfuku. Klasická verzia má v strede jednu oválnu, vo verzii S je to dvojkoncovka. Obmenou prešiel aj interiér, ktorý celkom logicky tvarovo vychádza s prístrojoviek použitých v ostatných typoch automobilky.
Hneď na začiatok budú k dispozícií dva motory. Základný Boxter má 2.7 litrový boxer motor s výkonom 195 kW (265 k), teda o 10 k viac ako predtým a o 0,2 l menší objem. Ten umožní vystreliť na 100 km/h za 5.7 s. Silnejší Boxter S bude mať vstrede znova 3.4 litrový 6-valec s max. výkonom 232kW (315 k), teda o 5 koní viac. S ním dá stovku z pokoja za rovných 5 s. Podstatné však je, že oba modely budú v priemere až o 15% úspornejšie, čo znamená, že v závislosti na modeli bude tento krásny dvojmiestny športiak schopný jazdiť v priemere pod 8 l na 100 km. Na už doposiaľ bezkonkurenčné riadenie bude od tejto generácie použitý elektro-mechanický posilňovač riadenia. Prekvapivo, na rozdiel od novej 911-tky tu nepoužili super novinku v podobe 7-stupňovej manuálnej prevodovky. Oba modely budú v základe vybavené klasickým 6-stupňovým manuálom, ktorý za príplatok nahradí 7-stupňová dvojspojková robotizovaná prevodovka PDK. V oboch prípadoch dosiahe Boxster lepšie hodnotny s PDK, teda lepšie zrýchlenie, pružnosť aj priemernú spotrebu.
Ako je to pri Porsche zvykom, k dispozícii bude mnoho príplatkov, ako napríklad Sport Chrono balík, ktorý prvýkrát zahŕňa aj iné uloženie prevodovky dynamic trasmision mounts, samosvorný diferenciál využívajúci vektorovanie krútiaceho momentu. Svetovú premiéru Porsche odkladá, samozrejme, na autosalón v Ženeve, no do mesiaca bude na Nemeckom trhu k dispozícii. Ak vás zaujíma cena, v prípade základnej verzie Boxter je to v Nemecku 48 291 €, Boxter S za 59 120 €. Otázkou času sa tak stáva predstavenie príbuzného typu Cayman, ktorý sa už v súčasnej generácií považuje za jedno z najlepších športových aut na zemi.