Program alebo skôr divízia s názvom Porsche Classic slúži a pomáha majiteľom klasických modelov udržovať svoje autá vo forme. Okrem toho má tiež k dispozícii rôzne individualizačné doplnky a výbavu. A práve týmto smerom bude orientovaná i najnovšia ponuka pre majiteľov prvej generácie Porsche Cayenne.
S úpravami týchto áut má nemecká športová značky celkom slušné skúsenosti. Svojho času postavila 26 špeciálnych verzií Cayenne Transsyberia s motorom 4.8 V8 (385 koní), ktoré mali vystužené predné a prostredné stĺpiky, integrovaný skrutkovaný bezpečnostný rám, mohutnú ochranu na podvozku, offroadové kolesá i pneumatiky, odľahčený výfukový systém, na streche umiestnenú svetelnú rampu a skrátený finálny prevod v rozvodovke.
A pretože tieto autá v transsibírskej rely z Európy do Ázie trikrát zvíťazili, v Porsche sa rozhodli na oslavu postaviť 600 „civilných“ verzií Cayenne S Transsyberia s technikou modelu GTS. Tieto modely mali opäť motor 4.8 V8 s výkonom zvýšeným na 405 koní, manuálnu alebo automatickú prevodovku a od bežného prevedenia ste ich rozoznali jednak podľa príslušných nápisov na bokoch, zvláštneho kontrastného lakovania a tiež vďaka svetlám na streche.
Nie úplne rovnakým, ale určite veľmi podobným smerom idú aj tri nové individualizačné stupne pre pôvodný Cayenne od Porsche Classic. Dostali názov Hunt, Adventure a Rallye a výrobca hovorí, že by sme ich nemali považovať za tradičné pakety výbavy.
Lovecké SUV a pocta 911 SC Safari
Ten prvý odkazuje na pôvodný ľahký armádny automobil Porsche 597 Jagdwagen z 50. rokov, ktorého meno by sme mohli voľne preložiť ako „lovecké auto“, v angličtine „hunting car“, a práve preto označenie Hunt (lov).
Adventure a Rallye zase odkazujú na dva súťažné stroje Porsche 911 SC Safari so zodvihnutým podvozkom z roku 1978, ktoré pilotovali Švéd Björn Waldegård a Keňan Vic Preston v rámci East African Safari Rally.
Samozrejme Porsche Cayenne je zásadne iným typom vozidla než vyššie spomínané historické modely, v Porsche si však nemohli nevšimnúť, ako mnoho majiteľov prvej generácie SUV upravuje svoje autá tým, že mu na strechu montujú strešné nosiče, prídavné svetlá, stany a obúvajú ich do špeciálnych terénnych pneumatík. Automobilka samozrejme vycítila príležitosť a rozhodla sa ponúknuť vlastníkom prvého Porsche Cayenne podobné doplnky, akurát s puncom továrenskej kvality.