Prvé Porsche je ikonou
Porsche 356 bolo prvým produkčným typom značky. Vyrábali ho v rokoch 1948 - 1965. Existuje veľa kusov, ktoré potrebujú náhradné diely. Nie všetci majitelia ich zatvorili do klietky garáže a čakajú, kedy narastú na cene ešte viac. Dôkazom je aj toto video. A tak to má byť! Autá, aj keď výnimočne cenné, tu máme na to, aby jazdili.
Pôvodný recept, moderná výroba
Ľudia z Porsche hovoria o výrobe z pôvodných „ingrediencií“, ale podľa moderných štandardov. Tolerancie sú omnoho prísnejšie. Porsche brzdy samozrejme testovalo na konkrétnom aute a zabezpečilo tak špičkovú bezpečnosť riešenia. Postup výroby ukazuje video, ktoré sa oplatí pozrieť. Pohladí na duši milovníkov old school riešení.
Drahé? Záleží na uhle pohľadu
Cena 8000 eur za kompletnú sadu štyroch bubnových bŕzd sa môže zdať premrštená v porovnaní s drobnými, za ktoré kúpite zadné „bubny“ na staršie autá z 90. rokov. Nezabúdajme, že tu sa platí aj za exkluzivitu, originalitu a vhodnosť na reštaurátorské účely. A samozrejme, nedostupnosť pôvodných bŕzd. Navyše, vzduchom chladené Porsche neustále rastie na cene. Ikona, ktorá preslávila značku v motoršporte ešte pred príchodom deväťsto jedenástky, už lacnejšia nebude.
Nie všetky kusy majitelia uložili do vyhrievaných garáži.
Zdroj: Porsche, motorauthority
Zdroj foto: wsj.com