Prvé zlaté vavríny získala 917 presne 10. augusta 1969 v rakúskom Zeltwegu a pre Porsche to evidentne predstavuje významný míľnik. Automobilka preto nechala svoje zvláštne oddelenie Exclusive Manufaktur postaviť jednorazový unikátny stroj v rámci programu Sonderwunsch, pričom voľba padla na vrcholnú 911 s atmosférickým motorom.
Ak si ale myslíte, že napochodujete do ktorejkoľvek predajne Porsche, začnete mávať platinovou či diamantovou kreditkou a budete presvedčení, že vám díleri kľaknú k nohám, ste na omyle.
Podobe ako pri predaji hodiniek značky Rolex, aj v tomto prípade vám obchodník oznámi, že daný model pre vás nemajú, nech je núl na vašom účte akokoľvek veľa. Vlastne je to ešte o čosi komplikovanejšie...
Pocta Jo Siffertovi bude na predaj, ale kvalifikáciu získajú len najvernejší zákazníci a ani oni ešte nebudú mať kľúč vo vrecku istý. Porsche oznámilo, že zo záujemcov bude jednoducho žrebovať, takže ku kreditu pred automobilkou a peniazom budete navyše potrebovať ešte poriadny kus šťastia.
Najlepšie na tom je, že švajčiarske zastúpenie Porsche, ktoré si tento kus objednalo, pretože Jo Siffert pochádzal práve z tejto krajiny pod Alpami, si nepochybne nebude chcieť nechať vyfúknuť auto len tak niekým zo zahraničia. Známy pretekár doma stále požíva štatút kultovej osobnosti, ktorá sa v priebehu 11 rokov zúčastnila takmer troch stoviek súťaží a pretekov.
Aj preto boli k návrhu 911 GT3 RS prizvaní dokonca rodinní príslušníci Sifferta, konkrétne syn Philipp, ktorý v rokoch 1991 až 2003 jazdil preteky Formule Ford a Formule 3 a je bývalým továrenským pilotom BMW. A projektového workshopu v Zuffenhausene sa zúčastnil ak vnuk, Jérémy Siffert.
Výsledkom je samozrejme auto lakované v rovnakom štýle ako pôvodná 917 (v bielej a zelenej Viper), nechýba pôvodné štartové číslo 29, logá Shell, Bosch a samozrejme štítky s nápismi, podpismi Jo Sifferta či siluetami Porsche 917KH, ktoré nájdete okrem iného na centrálnych maticiach čiernych horčíkových diskov.
Milé sú tiež odkazy na starú helmu švajčiarskeho pretekára, ktorý sa tejto pocty nedožil. Zomrel 24. októbra 1971 na britskom okruhu Brands Hatch, keď sa jeho monopostu BRM najskôr pri menšom incidente poškodilo zavesenie kolesa, ktoré prasklo. Vozidlo havarovalo, začalo horieť a Jo Siffert nestihol z neho vyskočiť...
zdroj, foto: Porsche, Wikipedia