Porsche 988 mal poháňať 4,0 litrový 8-valec, uložení v strede a jeho hlavným cieľom malo byť Ferrari 458 Italia. No automobilka už dnes ponúka modely, ktoré sa tomuto Talianovi môžu smelo pozrieť do očí. Že by sa teda v Stuttgarte zľakli kanibalizmu?
Porsche 988 by v portfóliu automobilky zaujalo miesto medzi legendou 911 a výkladnou skriňou technologií nemeckého výrobcu 918 Spyder. Poháňať ho mal 4,0 litrový 8-valcový motor typu boxer, prepĺňaný štyrmi turbami, uložený pred zadnou nápravou. Jeho výkon mal dosahovať 441 kW (600 koní) a krútiaci moment 542 Nm, aby prekonal svojho talianskeho rivala. Ferrari 458 Italia totiž disponuje výkonom 419 kW (570 k) a maximálnym krútiacim momentom 540 Nm, hoci po facelifte by mala 458 Italia dostať prepĺňanie a o 100 koní viac.
Takto by mohlo vyzerať Porsche 988.
Vedenie Porsche však, podľa ľudí z automobilky, momentálna práce na type 988 zmrazilo. Dôvodom má byť obnova súčasného portfólia a chystané nové modely existujúcich typov. Dalším dôvodom však môže byť aj zaradenie 988 do súčasného portfólia. Porsche má totiž už teraz modely, ktoré sa smelo môžu postaviť proti Ferrari 458 Italia. Sú to dnes už legendy ako Porsche 911 Turbo najmä vo verzii S, alebo Porsche 911 GT3. Je teda celkom možné, že sa v Stuttgarte zľakli kanibalizmu.
Zdroj: autoblog