Že je to absurdné? Samozrejme, je. Nová komplikovaná metodika merania prevádzkovej efektivity však evidentne zaťažuje účty výrobcov do tej miery, že sa im viac vyplatí byť trochu „za idiota“ a neprezradiť konkrétne čísla prepracovaného auta, než aby po dvoch rokoch znovu nasypali milióny do nových skúšok a vo výsledku len nepatrne zmenili pár údajov. Stále sa im divíte? My ani veľmi nie.

Navyše vonkajší dizajn Taycanu a verzie Cross Turismo sa v zásade nemení, takže nie je čo riešiť. Ide o menšiu medzigeneračnú modernizáciu a berieme ju skrátka len ako súbor drobných vylepšení modelového roka 2022 po približne 24 mesiacoch na trhu. Poďme sa pozrieť na ďalšie detaily.

dojazd Taycanu

V úvode sme naznačili niečo o vylepšenom dojazde, tak by sme k tomu mohli dodať niečo viac. Porsche hovorí o technickej optimalizácii, ktorá zahŕňa kompletné odpojovanie predného elektromotora v režime čiastočného zaťaženia v jazdných módoch Normal a Range. Že sa to týka len verzií s pohonom všetkých štyroch kolies, je snáď jasné.

Navyše po zastavení na mieste alebo pri takzvanom plachtení elektronika stopne akýkoľvek prenos elektrickej energie na obe nápravy, pričom Porsche hovorí, že tento typ voľnobežnej jazdy znižuje straty spôsobené vnútornými odpormi. Čo je skutočne zaujímavé. Jeden by si mohol myslieť, že pre elektromobil, respektíve jeho prevádzkovú efektivitu bude výhodnejšie prebytočnú pohybovú energiu rekuperovať. Evidentne nie, keď aj toto podľa Porsche predlžuje dojazd.

dojazd Taycanu

Farby 90. rokov sú zase in

Čo tam máme ďalšie? Zaujímavé je napríklad „hĺbkové integrovanie systému Android Auto do multimediálneho systému Porsche Communication Management“. Nie však preto, že by išlo o nejaký originálny počin. Táto zmena je skôr pozoruhodná v kontexte s nedávnym rozhodnutím amerického giganta Google o tom, že s príchodom Androidu 12 aplikácia Android Auto v mobiloch skončí.

Majitelia vylepšených Taycanov si budú môcť po novom objednať do svojho vozidla i systém Remote Park Assist, ktorý okrem iného umožní aplikácii v mobilnom telefóne vyparkovať auto bez prítomnosti vodiča v kabíne. Pridajte k tomu rýchlejšie prepočítavanie trás navigácie, vyladeného hlasového asistenta Voice Pilot, ktorý by mal teraz lepšie rozumieť pokynom a máte takmer kompletnú predstavu o tom, čo prináša Taycan pre rok 2022.

dojazd Taycanu

Aby bola úplná, musíme ešte spomenúť rozšírenú ponuku farieb. Asi najvýraznejšou je Rubystone Red, ktorú Porsche používalo pri lakovaní „deväťstojedenástky“ s typovým označením 964 v deväťdesiatych rokoch. Ak ale chcete, vracajú sa i odtiene Moonlight Blue Metallic, Acid Green, Viola Metallic či Riviera Blue.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Porsche