Príbeh novodobých dvojdverových kupé s logom automobilky Škoda začal v roku 1970 sériovou Škodou 110 R a skončil o dvadsať rokov neskôr posledným Rapidom. A hoci je to len 20 rokov, vo vývojových dielňach a na výrobných linkách si s týmito autami užili zamestnanci automobilky svoje. Kým krátko po prelome tisícročí ich hviezda rýchlo padala a neraz sa z nich stával nechcený odpad na dvoroch, dnes sú ich majitelia šťastlivcami vlastniacimi autá, ktorých cena už len stúpa.
Medzi najväčšie a najvzácnejšie kuriozity dnes patria "otvorené" verzie modelu Rapid.
Aj so vstrekovaním Bendix
Škoda Rapid (Š 743) sa do výroby dostala po celozávodnej dovolenke 6. augusta 1984. Zároveň s novým Rapidom ešte bežala aj výroba výbehového modelu Garde, no kým z neho vyrobili do konca roka už len 857 kusov, Rapid už mal na konte prvých 1057 vyrobených exemplárov. Poslednými veľkosériovými exemplármi boli verzie Rapid 135 a 136 (Š 747) s motormi určenými pre Škodu Favorit. Práve vďaka nim sa podarilo udržať export tohto kupé až do konca jeho kariéry. Osobitnou epizódou sú posledné verzie so vstrekovaním Bendix, či malosériové kabriolety, z ktorých sú najznámejšie tie od spoločnosti MTX.
Viac zaujímavostí o histórii Škody Rapid sa dočítate v článku, ktorý priebežne pripravujem.