Najdlhší tunel na Slovensku
Štát chce motoristom sprístupniť kompletný severný obchvat Bratislavy. Potrebné bude postaviť tunel Karpaty. Ide o drahý dopravný projekt s odhadovanými nákladmi 1,7 miliardy eur, ktorý vytvorí diaľničné spojenie D4 medzi Račou a Záhorskou Bystricou. Tunel bude dlhý 12 kilometrov. Pre porovnanie, meškajúci tunel Višňové na severe Slovenska (obchvat Žiliny cez diaľnicu D1) má viac ako 7 kilometrov.
Aktuálne oznámilo ministerstvo životného prostredia, že tunel Karpaty získal povolenie EIA, teda bolo ukončené posudzovanie vplyvov na životné prostredie. To je zásadný krok z hľadiska prípravy na začiatok výstavby severného obchvatu Bratislavy.
Diaľničná známka? Nie, mýto
Nový tunel by mal odľahčiť existujúce diaľnice v Bratislave, a to vrátane dvoch dôležitých mostov Lafranconi (diaľnica D2) a Prístavný most (diaľnica D1). Otvorenou otázkou je samozrejme financovanie. Je vysoká pravdepodobnnosť, že nový úsek D4 Rača – Záhorská Bystrica bude tak drahý, že štát bude musieť siahnuť po financovaní od súkromníka. Zatiaľ čo na obchvate Bratislavy jazdíme bez diaľničnej známky, tunel Karpaty by mal byť spoplatnený inviduálne za prejazd. Motoristom sa tak môže diaľničná cesta predražiť.
Zdroj: HNonline.sk