Že je vám značka Piëch Automotive povedomá? Potom si asi spomeniete na prvý koncept nazvaný Mark Zero, elektromobil s výkonom 612 koní, batériou s kapacitou 75 kWh a dizajnom, ktorý celkom nápadne pripomínal stroje britskej značky Aston Martin.
Firma už v tom čase sľúbila, že novinku uvedie na trh v roku 2024, z pôvodného auta ale veľa neostalo. Návrhári sa vrátili späť k „rysovacím doskám“ a dvojdverové kupé kompletne prepracovali.
Výsledkom je Piëch GT a v prípade, že čakáte pod kapotou plnotučný zvučný dvanásťvalec, musíme vás sklamať. Aj nová verzia má byť poháňaná elektromotormi a akumulátormi, spoločnosť však sľubuje významné vylepšenie všetkých základných technických parametrov.
Finálny stroj zatiaľ hotový nemá, na obrázkoch je maketa postavená v životnej veľkosti. Má dĺžku 4780 mm, šírku 2000 mm, výšku 1350 mm a rázvor náprav 2780 milimetrov. Základná platforma má byť kompletne vyrobená z karbónu a v jej útrobách bude miesto pre 16 batériových modulov s celkovou kapacitou 90 kilowatthodín.
Články budú napájať dva elektromotory. Každý má 375 kW a 550 Nm, takže celkovo vodič dostane 1020 koní a 1100 newtonmetrov. Funkčný prototyp má byť podľa tvorcov hotový koncom budúceho roka a vďaka rozsiahlemu použitiu kompozitných materiálov by konštruktéri chceli udržať pohotovostnú hmotnosť na hranici 1800 kg.
Aj vďaka tomu by GT malo byť schopné zrýchliť z miesta na stovku za 2,6 sekundy a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 300 kilometrov za hodinu. Dojazd kupé je v tejto chvíli odhadovaný na 500 kilometrov.
Vibrácie za príplatok
Piëch GT má byť okrem iného unikátne v individualizácii, takže žiadne dve vyrobené autá by nemali byť rovnaké. Podľa Tobiasa Moersa, bývalého šéfa Astonu Martin, ktorý predtým dlho roky viedol športovú divíziu Mercedesu, AMG, má kupé ponúknuť najširší výber lakov, čalúnení a prvotriednych materiálov.
Na mieru zákazníka má byť dokonca upravený i software a firma vám bude schopná vytvoriť preferovanú zvukovú kulisu a dokonca si môžete nechať inštalovať systém vytvárajúci umelé vibrácie, aby auto pripomínalo klasické športové vozidlá. Pozoruhodný je tiež uvádzaný maximálny nabíjací výkon až 500 kilowattov.
Piëch chce vypustiť na trh sériový model v roku 2028 a asi tušíte, že cena bude mať k mainstreamu pomerne ďaleko. V základe má GT stáť okolo 200 tisíc eur a firma chce postaviť až 2000 áut. Ak to vyjde, dočkáme sa štvordverového GT i SUV.
zdroj: Piëch Automotive