Nemeckí odborári verili, že BYD preberie továreň Fordu v Saarlouis aj s jeho zamestnancami, to sa ale nestane. Podobne Číňania uťali špekulácie o možnej výstavbe novej fabriky v Británii. Namiesto toho ide svetová jednotka vo výrobe elektromobilov do Maďarska.
Továreň v Segedíne sa stane vôbec prvým výrobcom čínskych automobilov v Európe a premiér Viktor Orbán očakáva, že ázijská investícia sa postará o tisícky nových pracovných miest.
Aké modely BYD plánuje v Európe vyrábať, momentálne nie je jasné. V súčasnosti však na starom kontinente predáva Atto 3, Dolphin, Han, Seal a Tang. Novinkou v portfóliu je SUV Seal U, ale tiež malý, 3,78 metra dlhý päťdverový batériový hatchback Seagull, ktorý bol uvedený na domácom trhu do základnou cenovkou 73 800 jüanov, v prepočte necelých 9400 eur.
Kvôli vyšším mzdovým nákladom a dovozu batérií by prípadná cena tohto auta bola nepochybne vyššia, BYD ale hovorí, že chce okolo výroby vytvoriť celý lokálny zelený „ekosystém“. Aj preto je dosť možné, že v Európe spustí tiež výrobu článkov.
BYD je len začiatok
Číňania sa netaja tým, že súčasťou ich širšej stratégie naplánovanej do roku 2030 je stať najväčším predajcom elektromobilov nielen globálne a doma (čo sa im už podarilo), ale tiež v regióne, teda v EÚ. BYD navyše nebude osamotený. MG a Great Wall, značky patriace pod koncern SAIC, už tiež oznámili, že chcú rozbehnúť lokálnu produkciu elektromobilov pre Európanov. Ich voľba je však zatiaľ oficiálne otvorená.
zdroj: Autocar