Ďalšou obeťou honby za emisiami sa stáva naftový štvorvalec z konštrukčných dielní Hondy. V súčasnosti je v ponuke modelového radu Civic motor 1.6 i-DTEC s výkonom 88 kW (120 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm. Napriek týmto parametrom má kombinovanú spotrebu len 3,5 l/100 km, čo zodpovedá produkcii len 93 g CO2 na 100 km. V budúcnosti však nebude stačiť ani táto hranica, takže automobilka svoje aktivity na poli vývoja naftových agregátov prehodnotila a zastavila vývoj ich nových technológií. Naftový motor, nech je akokoľvek dobrý a úsporný, skrátka nemá v Európe budúcnosť a predajný potenciál.
Ak chcete novú naftovú Hondu, veľa času vám už neostáva. Súčasný Civic 1.6 i-DTEC má výkon 88 kW (120 k) pri normovanej spotrebe 3,5 l/100 km.
Budúcnosť je v hybridoch
Naftové motory v ponuke Hondy zastúpia nové hybridné verzie kombinujúce elektromotor a benzínový agregát. Tejto technológii automobilka venuje nemalé úsilie a na rozdiel od naftových motorov v nej vidí aj do budúcna veľký potenciál. Nezabúda pritom ani na elektromobily, budúca generácia modelu Jazz sa dokonca v Európe ukáže už len ako elektrické auto.
Odchod naftových motorov z ponuky Hondy je pritom logickým dôsledkom situácie na európskych trhoch poznamenaných ošiaľom okolo aféry Dieselgate a nekompromisným politickým tlakom na naftové motory. V roku 2018 ich podiel na celkových predajoch predstavoval už len 36 %, zatiaľ čo tri roky dozadu mali naftové motory v predajoch osobných vozidiel ešte nadpolovičný podiel. Honda pritom svojho času venovala obrovské úsilie práve perspektívnym naftovým motorom a jej agregát 2.2 i-CDTi zbieral jedno ocenenie za druhým. Ako sa ukazuje, tým časom definitívne odzvonilo a budúcnosť Hondy v Európe už predstavujú hybridné modely a elektromobily.