Zdá sa, že atraktívne a zároveň dostupné autá vyvíjané výlučne pre zábavu len tak ľahko nevyhynú. O ďalší stroj podobného typu sa postará Mazda, ktorá práve potvrdila, že plánuje dostať do výroby dvojdverové dvojmiestne kupé Iconic SP.
Automobilka ho v podobe konceptu predstavila vlani na tokijskom autosalóne, pričom produkcia by sa mala rozbehnúť „v nie príliš vzdialenej budúcnosti“. Presný termín nepoznáme, hovorí sa však o roku 2026.
Pri odhalení auta bolo vedenie Mazdy pri otázkach týkajúcich sa možnej výroby pomerne zdržanlivé. Aktuálne však šéfdizajnér Masahi Nakajama potvrdil, že cieľom firmy je uviesť Iconic SP na cesty.
„Tento koncept nie je jedným z tých prázdnych predvádzacích áut. Sledovali sme jasný cieľ, aby sa z neho v nie príliš vzdialenej budúcnosti stal produkčný model,“ oznámil Nakajama v rozhovore s britským týždenníkom Autocar.
Na výrobu sa myslelo už pri vývoji
Mazda tiež potvrdila, že vývojové oddelenie navrhovalo Iconic SP s ohľadom na prípadnú homologizáciu. Tomu podriadilo pozíciu cestujúcich, výhľad z auta, pozíciu dverí či kľučiek.
Zároveň existujú pomerne významné indície o tom, že sa v sériovom kupé objaví aj identický pohon, ktorý by mohol byť kompatibilný so syntetickými palivami pre pripravovanú rotačnú jednotku. Malo by ísť o techniku veľmi podobnú crossoveru MX-30 R-EV. Rozdiel by mal byť len v parametroch...
Inak povedané, aj sériový Iconic SP bude poháňaný elektromotorom, respektíve pravdepodobne dvojicou elektrických jednotiek kombinovaných s trakčnou batériou a spomínaným dvojrotorovým Wankelom, ktorý bude dobíjať akumulátory.
Len pre úplnosť dodávame, že sa konštruktérom podarilo v prípade konceptu udržať pohotovostnú hmotnosť na hranici 1450 kg, rozložili ich medzi nápravami v pomere 50:50 a prihodili k nim dvojicu elektromotorov so systémovým výkonom 370 koní.
Približne by mali ostať zachované aj rozmery konceptu, ktorý mal dĺžku 4180 mm, šírku 1850 mm, výšku len 1150 mm a rázvor 2590 milimetrov. V tejto konfigurácii by mala športová Mazda zvládnuť akceleráciu z miesta na stovku za 3,9 sekundy, ale nemôžeme samozrejme vylúčiť, že výsledné výkony i dynamika budú ešte o čosi lepšie.
zdroj: Mazda, Autocar