Olivier François prezradil detaily o novej verzii Grande Panda na nedávnom vyhlasovaní ankety európskeho auta roka, ktorý získal elektrický Renault 5. Šéf Fiatu v rozhovore potvrdil, že priblíži novú Grande Pandu pôvodnej prvej generácii nielen dizajnom, ale tiež systémom 4x4.

Menší problém majú Taliani momentálne v tom, že musia rozhodnúť, akú techniku táto konkrétna verzia dostane.

 

Elektromotor alebo benzín?

„Áno, sme odhodlaní niečo urobiť a študujeme možnosti,“ prezradil v rozhovore s britským týždenníkom Autocar Olivier François, keď sa redaktori opýtali na možnosť výroby Pandy s pohonom oboch náprav. Snažíme sa nájsť riešenie a konkrétnu cestu. Otázkou je, či to má byť 4x4 so spaľovacím motorom alebo elektromobil,“ dodal François.

Ďalšie otázky následne smerovali k ďalším prevedeniam novej Pandy, presnejšie k sedemmiestnemu variantu. Ten šéf Fiatu vylúčil, ale v hre je možná produkcia dvoch ďalších väčších modelov, ktoré by mohli vychádzať zo skupiny vlani predstavených piatich konceptov (jeden z nich predznamenal i Grande Pandu).

Čakajte ďalšie nové (väčšie) Fiaty

Spoločným prvkom ďalších dvoch noviniek by bola modulárna platforma Smart Car, ktorú má tiež Grande Panda, ale i sesterské Citroëny C3/ë-C3 či nový Opel Frontera.

Ešte zaujímavejšia je potom informácia o pravdepodobne najlacnejšej dostupnej verzii kompaktného Fiatu. Ten momentálne prichádza na trh s hybridným a čisto elektrickým pohonom, François ale prezradil, že automobilka vyvíja tiež Grande Pandu poháňanú len spaľovacím motorom. Háčik je len v tom, že nie je isté, či sa kvôli sprísneným pokutám za flotilové emisie CO2 toto auto objaví na európskom trhu. V každom prípade by Fiatu, respektíve Stellantisu lacné auto v tejto triede ohromne pomohlo s predajnými číslami, ktoré sú v EÚ dosť slabé.

zdroj: Autocar, Fiat