O tomto automobile sa hovorí ako o nástupcovi Mazdy 6 a mohli by sme ešte pripomenúť, že model EZ-6 Japonci predstavili koncom apríla na autosalóne v Pekingu. Miesto premiéry s ohľadom na pôvod techniky neprekvapuje...
Novinka je totiž postavená na čínskej platforme EPA spoločnosti Changan Automobile, s ktorou Mazda od roku 2012 prevádzkuje spoločné joint-venture Changan Mazda. Doteraz produkované modely pre Čínu využívali japonské know-how, teraz sa ale karta obracia.
S čínskym pasom
Krátko po odhalení modelu EZ-6 Mazda neoznámila žiadne plány o možnom predaji mimo čínsky trh, Japonci však aktuálne oznámili podpis „dohody o spolupráci pri exporte“. Jej súčasťou bola tiež informácia o tom, že sa „EZ-6 stane prvý globálnym, takzvaným novým energetickým vozidlom“, čo sú v Číne nielen elektromobily, ale tiež batériové modely so spaľovacími motormi.
Práve tento typ techniky využíva tiež EZ-6 a podnik Changan Mazda zároveň oznámil, že novinku uvedie na čínskom i európskom trhu už na jeseň tohto roka.
Mazda má v Európe v tejto chvíli len jeden podobný automobil, model MX-30. Aj ten je dostupný buď s čisto batériovým pohonom, alebo ako R-EV, teda elektromobil so spaľovacím motorom (konkrétne Wankelom), ktorý slúži výlučne na dobíjanie akumulátora.
Zásadný úspech tento model v EÚ nedosiahol a otázka je, ako bude prijaté EZ-6. Ide o takmer päťmetrový sedan (4921 mm) s rázvorom náprav až 2900 milimetrov, takže by mohol konkurovať automobilom, ako je BMW i4 či Tesla Model 3, ktoré sú len nepatrne menšie.
Mazde však skomplikujú uvedenie na trh spomínané nedávno zavedené dovozné clá na čínske elektromobily kvôli tamojším štátnym dotáciám. EÚ ich vypočítavala okrem iného aj podľa ochoty čínskych výrobcov komunikovať s európskymi úradmi pri získavaní informácií o výške podpory zo strany Pekingu a pre Changan boli stanovené na 20,8 percenta.
zdroj: Mazda