To, že nová generácia M5 príde s plug-in hybridnou pohonnou jednotkou, nedávno prezradil médiám Hans Rahn, šéf prototypovej dielne športovej divízie BMW M, ktorého ste mali možnosť pred pár dňami vidieť vo videu, pri odhalení a predstavení doteraz utajovaných konceptov CSL.
Elektrifikácia takého významného modelu bude – pochopiteľne – pre mnohých smutná správa, na druhej strane ale máme zároveň na menšiu oslavu. Pod kapotou tohto „eMka“ totiž bude aj naďalej pracovať vidlicový osemvalec, zatiaľ čo taká trieda E vám vo vrcholnom prevedení ponúkne len dvojlitrový štvorvalec.
Osud V8 je u iných značiek, zdá sa, spečatený
A samozrejme nie je to len o konkurentovi zo Stuttgartu. Stále nejasný je tiež osud budúcej Audi RS6. Nielen posledný koncept A6 Avant e-tron naznačuje, že v Ingolstadte možno čoskoro vypustia spaľovacie motory úplne, a tento model rovno prejde na batériový pohon.
Ešte predtým, ako dorazí nová generácia M5, samozrejme spoznáme novú päťku s interným kódovým označením G60, ktorá by mala prísť na trh už budúci rok.
A na aké výkonové parametre sa môžeme tešiť? Nové BMW XM má potvrdené dva výkony. Buď 478 kW (650 koní) a 800 Nm alebo 551 kW (750 koní) a rovných 1000 Nm. M5 bude minimálne na úrovni slabšieho modelu, CS či Competition by sa o niečo neskôr mohli dostať i vyššie. Oficiálne predstavenie auta by malo prebehnúť v roku 2024, teda v čase osláv 40. výročia predstavenia úplne prvej generácie BMW M5 E28 a M535i.
Zdroj: bmwblog.com