Pohon zadných kolies áno, manuál a motory Renault nie

V rozhovore pre magazín Car and Driver prechod na radový 4-valec potvrdil vrchný inžiniér Christian Früh. Prezradil hneď niekoľko dôležitých noviniek o pokračovateľovi triedy C. Nová generácia sa bude naďalej držať architektúry orientovanej na pohon zadnej nápravy, ktorú prevezme z novej triedy S. “Je nemožné dosiahnuť rovnakú úroveň riadenia a balansu s pohon predných kolies,” komentoval Früh. Ďalej potvrdil, že každý variant novej triedy C bude ponúkaný výhradne so štvorvalcovými agregátmi. To platí aj pre AMG, ktoré si bude musieť pomôcť elektrifikáciou. Základ tak stvorí motor z A45S, ktorý podporí elektromotor. Výkon môžeme očakávať na úrovni 500 - 550 koní.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Už žiaden manuál, len 9 st. automat

Rovnako stratí trieda C manuálnu prevodovku, minimálne v Európe určite. Všetky verzie dostanú štandardne 9 stupňovú automatickú prevodovku. Früh potvrdil, že všetky motory v ponuke budú vyvinuté Mercedesom. Kooperácia s Renaultom sa končí. Nové C63 by takisto malo byť jedným z prvých Mercedesov, ktoré dostanú elektrické turbodúchadlo, ktoré eliminuje turbo lag. Úplne prvé by malo byť plug-hybridné AMG GT73e. To by malo debutovať v nasledujúcich mesiacoch. Svetová premiéra novej triedy C je naplánovaná na 23. februára - to spoznáme sedan. Kombi verzia by mala nasledovať čoskoro potom, pričom AMG verzie a terénna C Class All Terrain prídu v roku 2022.

Zdroj/Foto: motor1.com