Ford má v tejto chvíli v Európe len dva elektromobily. Mustang Mach-E a úžitkový E-Transit. Ak má zvládnuť prechod na batériovú mobilitu, ktorá je kvôli vysokým pokutám za emisie asi už nevyhnutná, potrebuje ďalšie nové modely. A tie, zdá sa, prídu čoskoro.
Automobilka práve dnes oznámila, že v priebehu najbližších 20 mesiacov predstaví tri nové osobné elektromobily a štyri úžitkové. A zaujímavé je, že časť z nich popísala detailnejšie.
Najpredávanejším európskym Fordom je momentálne Puma, vlani automobilka zaznamenala viac ako 132 tisíc registrácií. A pretože záujem o crossovery a SUV medziročne stúpol o 20 percentných bodov (na celkových 58 %), nie je ťažké uhádnuť, ako budú vyzerať budúce elektromobily.
Prvou novinkou bude čisto elektrická Puma, ktorá sa začne vyrábať v roku 2023 v rumunskej Craiove. Popri tom Ford na rovnakom mieste rozbehne produkciu batériového Transitu Courier a Tournea Courier.
V roku 2026 chce Ford predať 2 milióny elektromobilov
V tom istom roku začne z produkčnej linky v Kolíne nad Rýnom zbiehať úplne nový akumulátorový crossover, ktorý zatiaľ nemá meno, to však bude oznámené ešte v priebehu tohto roka a Ford navyše prezradil, že by mal mať dojazd 500 kilometrov. V roku 2024 sa začne (tiež v Kolíne) vyrábať druhý podobne koncipovaný kríženec, automobilka mu však vo svojej oficiálnej tlačovej správe dala prívlastok „športový“.
Po plnom nábehu produkcie by chcel Ford v Európe ročne predávať viac ako 600 tisíc elektromobilov a celosvetovo to má byť viac ako 2 milióny batériových vozidiel. Aby niečo také dosiahol, je ochotný do roku 2025 zainvestovať až 22 miliárd dolárov, pričom súčasťou finančného vkladu je i nová továreň na akumulátory pre úžitkové modely postavená neďaleko tureckej Ankary. Pri jej rozbehu bude Ford spolupracovať s domácim koncernom Koç Holding, kórejskou spoločnosťou SK On a ročná kapacita sa má vyšplhať na 30 až 45 GWh.