Šéfovia veľkých automobiliek majú pred sebou neľahkú úlohu. V časoch drahých surovín a všeobecného nedostatku niektorých komodít musia ľuďom vziať konvenčné, cenovo dostupné autá so spaľovacími motormi a pretlačiť medzi nich drahé elektromobily, ktorým by mali už čoskoro patriť európske cesty. A presvedčiť ich, že elektromobil chcú ešte viac, ako konvenčné auto. Znie to ako pritiahnuté za vlasy, ale tak to je. Marketing sa točí na plné obrátky a hľadá triky, ako elektromobilitu čo najviac zatraktívniť. Práve retro vlna by mohla byť jednou z ciest.
Štvorku národ miloval
Je to paradox, ale Renault 4, ktorý nová francúzska štúdia pripomína, bol v skutočnosti extrémne jednoduchým a sympatickým autom s nízkou hmotnosťou, skromným motorom a veľmi akceptovateľnou cenou. Práve tieto argumenty stáli za jeho veľkou popularitou a rozšírením medzi obyčajnými ľuďmi. Bez preháňania sa dá povedať, že model R4 svojho času posadil aj menej bohatých Francúzov do áut. Súčasné elektromobily síce lacné a jednoduché nie sú, ale sériový model vychádzajúci z pripravovanej štúdie retro elektromobilu by mal dokázať niečo podobné ako svojho času pôvodný Renault 4 – teda posadiť motoristov do elektrických áut.
Novinku ukáže Renault na autosalóne v Paríži.
Renault vyvíja aktivity na poli elektrických áut už veľmi dlho a rozhodne patrí medzi priekopníkov elektromobility v Európe. Po moderných kreáciách však pripravuje vlnu retro modelov vychádzajúcich z modelov R5 a R4. Na salóne v Paríži automobilka predvedie koncept auta, ktoré má byť pripomienkou 30. výročia ukončenia výroby Renaultu 4. Príde ako crossover a odprezentuje možnosti spojenia zvýšenej karosérie s prvkami modelu R4. Viac o budúcnosti tohto auta Renault prezradí po jeho svetovej premiére 17. októbra 2022.