Možno sa vám zdá nadšenie zo štvorvalca pod kapotou Fabie trochu prehnané a fakt, že príde dynamicky ladená Fabia 1.5 TSI EVO, rozhodne nepovažujte za samozrejmosť. Vzhľadom na obrovský tlak na emisie, zameranie mladoboleslavskej automobilky na objemové verzie jednotlivých modelových radov a ústup od spaľovacích motorov je v podstate zázrak, že sa do Fabie rozhodli montovať aj veľký štvorvalec. Znamená to totiž dve veci – že z konštrukčného hľadiska je Škoda Fabia IV naozaj prispôsobená na priečnu montáž veľkého motora (jej motorový priestor je už pravdepodobne predpripravený aj na montáž hybridných pohonov) a po druhé to ukazuje, že Škoda nemá až tak zviazané ruky a môže sa s Fabiou opäť vrátiť do vôd, v ktorých kedysi operovala s verziami RS. Aj keď doba sa mení a na RS so silným benzínovým motorom a manuálnou môžeme samozrejme zabudnúť. Spomínaný štvorvalec s výkonom 150 koní dostane výlučne dvojspojkovú prevodovku 7-DSG a systém vypínania dvoch vnútorných valcov pri zníženej záťaži. Ako to bude v praxi s jeho spoľahlivosťou uvidíme, ale vzhľadom na skutočnosť, že túto technológiu už koncern VW nejaký čas používa a doladil ju na akceptovateľnú úroveň, mohlo by to byť dobré.
Atmosférický motor stále žije
Ďalšou výbornou správou je, že konštruktéri pretlačili prísnymi emisnými normami aj atmosférický trojvalec 1.0 MPI EVO. Škoda Fabia IV ho ponúkne v dvoch výkonových verziách (48 kW/65 k a 59 kW/80 k). A aj keď rozhodne nepôjde o trhača asfaltu ani šampióna ľavého pruhu diaľnice (max. krútiaci moment má stále len 95 Nm), ako auto do mesta na nákupy, rozvoz detí do školy a pohotovostný „povoz“ k doktorovi je to ideálna voľba.
Pre náročnejších bude v ponuke aj prepĺňaný trojvalec 1.0 TSI EVO s výkonmi 70 kW/95 k a 81 kW/110 k. Silnejšia verzia bude k dispozícii aj s príplatkovou dvojspojkovou prevodovkou 7- DSG.
Motory – Škoda Fabia IV
13 nových Simply Clever riešení
Automobilka je patrične hrdá aj na svoje Simply Clever riešenia. Škoda Fabia IV ich údajne celkovo ponúkne až 43, z toho 13 bude úplne nových. Vyzdvihuje najmä USB-C konektor na vnútornom spätnom zrkadle slúžiaci na pripojenie kamery na čelnom skle, ich zoznam je však rozsiahlejší. Mladá Boleslav upriamuje pozornosť najmä na tieto z nich:
- Sklopné operadlo sedadla spolujazdca
- Dve odkladacie vrecká na mobilné telefóny na zadnej strane operadiel predných sedadiel
- Multifunkčné vrecko
- USB-C konektor vo vnútornom spätnom zrkadle
- Skladacia pružná odkladacia schránka v batožinovom priestore*
- Zadná čítacia lampička ovládaná z predných sedadiel
- Odnímateľný držiak nápojov
- Dva háčiky na prichytenie oka systému TopTether v batožinovom priestore
- Držiak kariet a pier v odkladacej schránke pred radiacou pákou*
- Držiak kariet a mincí vo veku odkladacej schránky pred spolujazdcom
- Odkladacia schránka umiestnená v tuneli pred zadnými sedadlami, vrátane držiakov nápojov*
- Odnímateľná slnečná clona pre panoramatickú strechu*
- Ochranný kryt nákladovej hrany
zdroj: Škoda Auto