Ekológia je na prvom mieste. Tu neplatia žiadne rozumné argumenty.
Ešte predtým musím zdôrazniť, že európsky cyklus zisťovania spotreby prejde zmenami. V podstate ide o zastaralý a zložitý proces, ktorý automobilkám naozaj dovoľoval papierovo vykazovať oveľa nižšie čísla. Výsledkom zmien bude vyššia papierová spotreba alebo ak chcete, bude reálnejšia.
Logicky by sme mohli očakávať, že ak sa zmení postup zisťovania spotreby a výsledkom budú vyššie čísla, tak Európska únia nenastaví emisné limity tak nízko, ako plánovala pred touto zmenou. Ale nie. Do roku 2020 sa musia automobilky dopracovať k hodnote emisií 95 g CO2 na jeden kilometer. Predstavuje to ekvivalent 3,8 litra benzínu na 100 km.
Európska únia za posledné roky naozaj masívne ovplyvňuje automobilový priemysel. Automobilky musia vedieť už na roky dopredu čo pustia do predajní.
Automobilky majú necelých 8 rokov na to, aby dokázali znížit emisie CO2 svojich áut na požadovanú úroveň.
Samozrejme, nič nebude zadarmo. Aj keď únia je nenapraviteľný optimista a aj v tomto vidí ekonomické výhody. Podľa jej tvrdení vznikne 350 až 400 tisíc nových pracovných miest. Odkiaľ toto číslo zobrala a prečo by mali vzniknúť nevieme. Ak sa to aj stane, tak na platy týchto ľudí prispejeme všetci. Okrem iného nové limity zdvihnú ceny áut. Únia je opäť nad vecou. Podľa jej zistení pôjde o navýšenie cien približne len o 1000€ na jedno auto. Ja sa však bojím, že to bude viac.
Európske automobilky teda čakajú krušné roky. Ich konkurencieschopnosť v krajinách ako Rusko alebo Čína bude podstatne obmedzená. Ktovie, čo si pre nás úradníci pripravia nabudúce.
Zdroj: autoforum.cz
Prečítajte si aj: Priemerná spotreba je mýtus. Automobilky klamú legálne takto