Ak v tomto turbulentnom svete doposiaľ niečo naozaj platilo, tak to bol fakt, že Ultimate Driving Machines mali poháňané zadné kolesá! Ďalší kultúrny šok je stredajšie oficiálne vyhlásenie BMW o tom, že automobilka pripravuje typ menší než BMW 1 s predným pohonom. Jasné, BMW má aj osvedčenú a dlhoročnú tradíciu v stavaní modelov s dodatkom x, po novom xDrive. Ale aj tie v prípade potreby presunú značnú čas hnacej sily na zadné kolesá a jazda je dosť podobná zadokolkám.
Nuž, už ani tento fakt v blízkej dobe nebude platiť paušálne. Na výročnej tlačovej konferencii aktuálny šéf Norbert Reithofer povedal nasledovné:
Podľa všetkého segment malých áut v budúcnosti ešte porastie. A my túto príležitosť využijeme. Objavujeme možnosti vývoja spoločnej architektúry pre autá s predným pohonom a pohonom 4x4. Inými slovami, v najmenšej kategórii budeme stavať BMW s predným pohonom. (To sa bude týkať novej generácie MINI a typu menšieho než BMW radu 1). Mnohí si mysleli, mňa nevynímajúc, že BMW sa na vývoji predokoliek vyjaší pri MINI, ktoré robia výborne. Zdá sa, že sme sa mýlili...
Netreba sa však obávať rečí, ba ani myšlienok, že BMW prejde na predný pohom vo väčšom rozsahu. Overené typy zostanú verné tradícii. O podobný prechod sa pred 15 rokmi celkom úspešne pokúsil Mercedes s predstavením typu A. Predný pohon v najmenšej kategórii aút umožní Mníchovu zdieľať platformu s inými výrobcami, zníži náklady na vývoj a výrobu a v neposlednom rade zlepší priestorovú efektivitu malého auta.