Hneď na začiatku treba povedať, že nejde o fabrickú záležitosť, ale o aktivitu profesionálov zo spoločnosti Totem Automobili. Tí na to idú podobne ako firma upravujúca pôvodný VW T1 Samba Bus na elektromobil, teda vezmú pôvodnú Giuliu GT s benzínovým štvorvalcom, kompletne ju rozoberú, všetky komponenty dôkladne zrenovujú, prípadne nanovo vyrobia a počas detailne premyslenej opätovnej montáže do auta namontujú elektrický pohon. Ten pozostáva z trakčných batérií s celkovou kapacitou 50,4 kWh (majú hmotnosť 350 kg) a elektromotora s fascinujúcimi výkonovými parametrami. Jeho max. výkon je totiž 381 kW (518 k) a krútiaci moment až 940 Nm. Podľa výrobcu je novinka nazvaná Totem GTelectric schopná zrýchlenia 0-100 km/h za 3,4 s a jej normovaný dojazd je 320 km.
Na to, aby vám v Totem Automobili postavili elektrickú Alfu Romeo, potrebujú jednu pôvodnú Giuliu GT.
S novou platformou
Pôvodná karoséria by nápor takej sily pochopiteľne nevydržala, v Totem Automobili preto musia každú karosériu špeciálne upraviť. Nejde však len o pridanie výstuh k pôvodnej konštrukcii, ale o integráciu úplne novej hliníkovej podvozkovej platformy schopnej bez deformácií preniesť od kolies až 940 Nm. Podľa konštruktérov používa elektrická Alfa len 10 % pôvodných komponentov, zvyšok je moderný, vyrobený aktuálnymi technológiami z ľahkých a pevných materiálov. Súčasťou novinky je aj vnútorný ochranný rám.
Súčasťou novej hliníkovej platformy je aj integrovaný trubkový rám.
Predstavenie sa odkladá
Sériová verzia elektrickej Alfy Romeo je údajne už takmer hotová a oficiálne sa mala svetu predstaviť na Festivale rýchlosti v Goodwoode. Keďže ten sa z dôvodu koronavírusu odkladá, nie je isté, ako s danou situáciou v spoločnosti Totem Automobili naložia. S veľkou pravdepodobnosťou ukážu auto záujemcom online a na doručení, či platbe sa s každým dohodnú individuálne.
zdroj: carscoops.com