Pôvodne to mal byť len nevinný servisný zásah pri niekoľkých kusoch, potom šlo o serióznu zvolávaciu akciu, v rámci ktorej Chevrolet softvérovo nastavil inú kapacitu trakčných batérií a doplnil niekoľko technických zásahov a odporúčaní, no nakoniec to končí masívnou zvolávacou akciou, ktorá automobilke vystaví konečný účet presahujúci 2 mld. dolárov. Automobilka musí do servisov povolať elektrické Chevrolety Bolt EV vyrobené v rokoch 2017 až 2021 a na každom stráviť 14 normohodín, počas ktorých kompletne vymení systémy trakčných batérií.
Sranda za 2 miliardy
Podľa predbežných odhadov sa do servisov musí vrátiť celkovo 143 000 elektrických Chevroletov a automobilka do ich preventívneho servisu „vrazí“ 2,1 mld. dolárov. Z vlastných peňazí však až tak veľa nevydá, až 1,9 mld. USD totiž zaplatí výrobca trakčných batérií LG Chem. Jeho spolupráca s koncernom General Motors však nekončí. Naopak, LG Chem už predstavila novú generáciu akumulátorov, ktoré opäť použijú aj elektrické autá tohto koncernu. Práve to môže byť jeden z dôvodov, prečo väčšinu nákladov na zvolávaciu akciu uhradí práve LG Chem a nie koncern General Motors.