The Korean Car Blog vývoz do Európy exaktne nespomína, skutočne hovorí len o zámorských trhoch. Ale s ohľadom na fakt, že už onedlho sa začne na starom kontinente predávať ešte väčšie elektrické SUV EV9, vôbec nepochybujeme o tom, že by sa menšia EV5 nemala dostať aj k nám.
Ako sme už naznačili vyššie, novinka sa bude vyrábať v Číne, kde je okrem iného naplánovaná aj jej svetová premiéra. Presnejšie povedané premiéra produkčného auta, ktoré bude odhalené v rámci Chengdu (Čcheng-tu) Motor Show 2023 už 25. augusta.
Čína a domáca Kórea budú prvými trhmi, kde sa EV5 objaví v predaji a je zaujímavé, že po technickej stránke zrejme nepôjde o identické autá.
Médiá uvádzajú, že čínske verzie dostanú akumulátory typu LFP, zatiaľ čo do okolitého sveta bude Kia vyvážať vozidla vybavené batériami NMC. Aký má pre to dôvod, presne netušíme, je ale možné, že to súvisí s kontraktmi s domácimi dodávateľmi.
Len 400 V
Kia EV5 bude rovnako ako modely EV6 a EV9 postavená na koncernovej modulárnej platforme E-GMP, jeden podstatný rozdiel v porovnaní s predchádzajúcimi autami sa však práve teraz rysuje. Informátori tvrdia, že novinka využije „len“ 400-voltovú architektúru, aby automobilka v porovnaní s 800-voltovým systémom ušetrila a mohla znížiť konečnú cenu vozidla.
To znamená, že na rýchlonabíjanie výkonom 350 kW môžu zákazníci zabudnúť, na druhej strane... EV5 má na kórejskom trhu stáť „len“ 50 miliónov wonov, čo je v prepočte pomerne zaujímavých 35 tisíc eur. Otázkou samozrejme je, koľko bude stáť v Európe, nie v Soule. A takmer s istotu môžeme napísať, že kvôli doprave, colnému i daňovému zaťaženiu či homologizačnému procesu ho takto výhodne u nás nekúpite. Na detaily si ale ešte chvíľu počkáme.
Čo naopak poznáme, je kapacita použitého akumulátora. Na rozdiel od modelu EV6 zákazníci dostanú trakčnú batériu s 82 kilowatthodinami, ktoré by mali stačiť na dojazd 600 kilometrov. Netušíme akurát, či ide o akčný rádius podľa čínskej (dosť preháňajúcej) normy alebo naopak značne realistickej kórejskej. Viac opäť až po premiére a oficiálnych informáciách výrobcu.
zdroj: Kia, TheKoreanCarBlog