Autá s vysokým ťažiskom sa prevrátia jednoduchšie ako bežné osobáky. Nové SUV tak posielajú v teste cez strechu rýchlosťou 50 km/h.
Vo Volve berú bezpečnosť vážne, a preto ich odborníci analyzujú reálne nehody a na základe údajov z nich navrhujú bezpečnejšie autá. Nárazové testy dnes väčšinou prebiehajú pomocou počítačových simulácií. Po prvé je to lacnejšie a po druhé rýchlejšie. Prípadné nedostatky sa dajú odhaliť ešte v prvotných fázach vývoja. Napriek tomu sú reálne nárazové skúšky nutné. Volvo má pre tieto účely vlastné centrum bezpečnosti v Gothenburgu. Automobilka tu vykonáva okrem tradičných testov, ktoré poznáme z agentúr EuroNCAP a IIHS, aj iné scenáre. Náraz do stromu, náraz do zadnej časti vozidla, roll over test a podobne.
Rozsiahlemu testovaniu podrobili zamestnanci aj Volvo XC60. Automobilka uvoľnila videá z niektorých skúšok. Autá s vysokým ťažiskom sa prevrátia jednoduchšie ako bežné osobáky. Nové SUV tak posielajú v teste cez strechu rýchlosťou 50 km/h. Auto spraví niekoľko kotrmelcov a zvonku si to odnesú akurát spätné zrkadlá. Priestor pre posádku zostal bez porušenia.
V ďalšom teste pošlú auto proti nedeformovateľnej prekážke v tempe 56 km/h so 100% prekrytím prednej časti. Posledná skúška ukazuje náraz v rýchlosti 64 km/h s prekrytím 25 % (small overlap test). Nie je prekvapením, že obe čelné zrážky zvládne bez problémov.
V moderných autách však nestačí len dobrá pasívna ochrana. Volvo je priekopníkom v oblasti bezpečnostných asistentov a potvrdzuje to aj aktívny riadením. V niektorých situáciách tak dokáže automaticky zatočiť a vyhnúť sa zrážke. Volvo má ambicióznu víziu, podľa ktorej by v ich autách vyrobených po roku 2020 nemal nikto zomrieť. Dôležitú úlohu budú hrať práve aktívne bezpečnostné prvky.
Zdroj: Volvo