Rastúca dôležitosť čínskeho trhu pre európske automobilky je zjavná nielen zo zakladania ich spoločných výrobných podnikov s čínskymi štátnymi spoločnosťami, ale aj z marketingových aktivít zameraných práve na túto časť sveta. Jednou z nich je aj propagácia horskej cesty Tianmen Shan Big Gate Road pod horou Tianmen, ktorú miestni volajú Brána do nebies. Volkswagen na nej ukazuje rýchlu jazdu svojho športového elektrického modelu ID.R.
Elektrickému špeciálu stačia dve sekundy a letí takmer stovkou.
Lekcia marketingu
Na úseku dlhom 10,906 km má celkovo 99 zákrut a ID.R ho zvládol za 7 m 38,585 s. Keďže to pred ním ešte nikto neskúšal, ťažko hovoriť o rekordnej jazde, minimálne ustanovujúci čas však Volkswagen vytvoril a dá sa očakávať, že prekonávanie jeho výkonov na seba nenechá dlho čakať. Aj tak sa robí šikovný marketing. Zaujímavé je však video z jazdy. Za pozornosť stoja obidve priložené videá, to z kabíny auta pekne vykresľuje celú atmosféru neuveriteľne rýchlej jazdy francúzskeho pilota Romaina Dumasa. Aj z videa je zrejmá neuveriteľná dynamika auta, zároveň však v plnej nahote odhaľuje najväčšiu emocionálnu slabinu elektrických športových áut, ktorou je zvuk. Ten sa stal predmetom kritiky aj pri elektrickej Formule E. Či s tým výrobcovia výkonných elektrických áut niečo v budúcnosti urobia, uvidíme. Faktom však ostáva, že v porovnaní so zvukom výkonných spaľovacích motorov má jazda elektrického auta úplne iný charakter.