Najväčší automobilový trh je už tradične Nemecko, za ktorým nasleduje Británia, Francúzsko, Taliansko a Španielsko. Na Slovensku sa predajcom nových áut tiež darí, keď predali za prvý polrok až 43 954 ks. Oproti minulému roku ide o rast 18,2 %. Najrýchlejšie z EÚ rástol Cyprus (+40,3 %). Naopak, jediný trh, ktorý zaznamenal stratu, je Holandsko (-3,6 %).


A aké sú najpredávanejšie značky? Na vrchole rebríčka je stále Volkswagen, aj napriek kauze Dieselgate. VW predal až 875 380 áut. Percentuálny rast je však len 0,8 %, čo je ďaleko za priemerom ostatných značiek. Na druhom mieste je prekvapivo Renault (585 689 ks, +15 %), ktorý preskočil Ford (554 890 ks, +5,4 %) a odsunul ho na tretiu priečku. Najväčší medziročný rast zaznamenala značka Jaguar (+101,9 %). Najväčší pokles zase Chevrolet (-65,9 %), ktorý ukončil v EÚ distribúciu (okrem typov Camaro a Corvetta). Spomedzi prémiových produktov je jednotkou Audi (430 477 ks) nasledované Mercedesom (409 463 ks) a BMW (408 069 ks). Porsche (35 205 ks) spolu s Jaguarom (31 475 ks) a Lexusom (21 812 ks) za nemeckou trojkou výrazne zaostávajú. Sú to predsa trochu iné, nemasové prémiovky.

TOP10 značiek v EÚ (prvý polrok 2016)

Poradie Značka Počet ks Zmena oproti 2015
1 Volkswagen 875 tisíc + 0,8 %
2 Renault 586 tisíc + 15,0 %
3 Ford 555 tisíc + 5,4 %
4 Opel 532 tisíc + 8,4 %
5 Peugeot 472 tisíc + 7,2 %
6 Audi 430 tisíc + 11,2 %
7 Fiat 414 tisíc + 17,9 %
8 Mercedes 409 tisíc + 15,5 %
9 BMW 408 tisíc + 14,5 %
10 Škoda 335 tisíc + 10,0 %


Zdroj: ACEA