Najväčší automobilový trh je už tradične Nemecko, za ktorým nasleduje Británia, Francúzsko, Taliansko a Španielsko. Na Slovensku sa predajcom nových áut tiež darí, keď predali za prvý polrok až 43 954 ks. Oproti minulému roku ide o rast 18,2 %. Najrýchlejšie z EÚ rástol Cyprus (+40,3 %). Naopak, jediný trh, ktorý zaznamenal stratu, je Holandsko (-3,6 %).
A aké sú najpredávanejšie značky? Na vrchole rebríčka je stále Volkswagen, aj napriek kauze Dieselgate. VW predal až 875 380 áut. Percentuálny rast je však len 0,8 %, čo je ďaleko za priemerom ostatných značiek. Na druhom mieste je prekvapivo Renault (585 689 ks, +15 %), ktorý preskočil Ford (554 890 ks, +5,4 %) a odsunul ho na tretiu priečku. Najväčší medziročný rast zaznamenala značka Jaguar (+101,9 %). Najväčší pokles zase Chevrolet (-65,9 %), ktorý ukončil v EÚ distribúciu (okrem typov Camaro a Corvetta). Spomedzi prémiových produktov je jednotkou Audi (430 477 ks) nasledované Mercedesom (409 463 ks) a BMW (408 069 ks). Porsche (35 205 ks) spolu s Jaguarom (31 475 ks) a Lexusom (21 812 ks) za nemeckou trojkou výrazne zaostávajú. Sú to predsa trochu iné, nemasové prémiovky.
TOP10 značiek v EÚ (prvý polrok 2016)
Poradie | Značka | Počet ks | Zmena oproti 2015 |
1 | Volkswagen | 875 tisíc | + 0,8 % |
2 | Renault | 586 tisíc | + 15,0 % |
3 | Ford | 555 tisíc | + 5,4 % |
4 | Opel | 532 tisíc | + 8,4 % |
5 | Peugeot | 472 tisíc | + 7,2 % |
6 | Audi | 430 tisíc | + 11,2 % |
7 | Fiat | 414 tisíc | + 17,9 % |
8 | Mercedes | 409 tisíc | + 15,5 % |
9 | BMW | 408 tisíc | + 14,5 % |
10 | Škoda | 335 tisíc | + 10,0 % |
Zdroj: ACEA